בג"ץ פסל את החלטת ועדת הבחירות ואישר את מרעאנה; ארבל: "בג"ץ שגה"

    איתי גדסי No Comments on בג"ץ פסל את החלטת ועדת הבחירות ואישר את מרעאנה; ארבל: "בג"ץ שגה"

    שוב זה קורה: בית המשפט העליון התערב בהחלטת וועדת הבחירות, המורכבת מנבחרי הציבור בישראל, פסל את החלטתם ואישר למועמדת העבודה לכנסת איתבאסם מרעאנה, לרוץ לכנסת למרות אמירותיה הקשות כנגד מדינת ישראל והשואה. ח"כ ארבל אמר כי בג"ץ שגה בהחלטתו ו"פגע פעם נוספת ביחסים העדינים בין הרשויות ובאמון הציבור במערכת המשפט"

    בג"צ צילום: פלאש90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט העליון פסק היום (ראשון) כי המועמדת לכנסת מטעם מפלגת העבודה איתבאסם מרעאנה תוכל לרוץ לכנסת למרות התבטאויות קשות שלה נגד מדינת ישראל והשואה. מראענה נפסלה ע"י וועדת הבחירות לכנסת, בעקבות התבטאויות קשות שלה כנגד יום הזיכרון לחללי צה"ל ואף אמרה ברמיזה בראיון עיתונאי, "הייתי משמידה את זכרון יעקב. שתחזרו לארה"ב או לפולניה".

    ח״כ משה ארבל (ש"ס) תקף בחריפות את ההחלטה של בג"ץ שלא לפסול את מועמדותה של מרעאנה וכתב: "משפחות ניצולי השואה: אנא זכרו ביום הבוחר כי מספר 7 במפלגת העבודה כתבה שלא עמדה בצפירה, החליטה להמשיך לנהוג "ואלה היו 2 דקות מופלאות בזמן הצפירה… המשכתי לחשוב על מה שעניין אותי".

    ארבל הזכיר את דבריו של השופט מינץ בדעת מיעוט שביקש לאשר את פסילתה: "משחר ההיסטוריה, העם היהודי נרדף על ידי אויביו הקמים עליו להורגו. בימים ההם בזמן הזה. חובתה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית, להגן על עצמה מפני אלו המבקשים להשמיד ולאבד את היהודים החיים בה…. ישנן התבטאויות שאין די לומר שהן צורבות את הלב או לגנותן…ישנן התבטאויות אשר המביט בהן לא צריך להביע "מורת רוח" בלבד, אלא עליו ליצוק להסתייגות מהן משמעות אופרטיבית, כמצוות המחוקק".

    ארבל הוסיף וכתב, "מנהיגי מפלגת העבודה לדורותיהם היו ללא ספק מזדעזעים ודוחים בשאט נפש את ממשיכת דרכם ברשימת המפלגה. בית המשפט העליון שגה בהחלטתו להתערב בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית ופגע פעם נוספת ביחסים העדינים בין הרשויות ובאמון הציבור במערכת המשפט. אבל ביום הבחירות אתם תחליטו".



    0 תגובות