דרעי: "קמפיין ארסי ומכוער"; סמוטריץ': "שיטה של השמאל לסכסך"

    איתי גדסי No Comments on דרעי: "קמפיין ארסי ומכוער"; סמוטריץ': "שיטה של השמאל לסכסך"
    אריה דרעי בכנס ש"ס
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו״ר שס, השר אריה דרעי מגיב בחריפוץ לתחקיר ההסתה המכוער כנגד המגזר החרדי על ועדת החריגים לשבים מחו"ל וכותב: "ערוץ 12 בקמפיין ארסי ומכוער נגד החרדים, שנובע כנראה משיקולים פוליטיים. עיתונאי שטען שהחרדים הם ״חבורת מפגרים חומניסטייים״ שידר בערב שבת כתבה מסלפת ומסולפת על העדפת חרדים בכניסה לישראל. הערב תוקף הערוץ את מיזם משרד הפנים שמסייע ב-700 מיליון שקלים לנזקקים וטוען שהותאם לחרדים. בושה".

    דרעי מוסיף את העובדות: "בועדת החריגים אין העדפה לאף אוכלוסייה. חרדים רבים מגיעים מניו יורק, חילונים רבים מגיעים מפרנקפורט. ולגבי הסיוע למשפחות החלשות: מיליון בני אדם יזכו בקרוב לסיוע לרכישת מזון. חלק קטן מיועד למשפחות נזקקות חרדיות והלוואי שהיה יותר כסף לעוד אנשים. אבל העיקר להסית".

    גם שר התחבורה לשעבר יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב: "חלק מקמפיין שקרי ומתוכנן נגד הימין והמחנה הלאומי, שבאופן טבעי כולל את החרדים".

    וכך כותב סמוטריץ', "יש לי ביקורת רבה על התנהלות הממשלה בנתב"ג. בעיקר על המעבר הקיצוני מפתיחה מופקרת בלי בדיקות לסגירה הרמטית שתקעה ישראלים תמימים מחוץ לבית בכל מיני פינות נידחות ללא מענה. אבל ה"תחקיר" שפורסם בשבת הוא פייק אחד גדול. איך אני יודע? פשוט מאוד. מניסיון אישי".

    וכך מספר סמוטריץ', "טיפלתי בשבועות החולפים בעשרות רבות של פניות שקיבלתי מאנשים במצוקה, שאת אף אחד מהם אני לא מכיר. לחלקם הצלחתי לעזור ולאחרים לא. אין לי מושג לגבי אף אחד מהם אם הוא דתי או חילוני או חרדי, ימני או שמאלני, ונציגי ועדת החריגים והערר שאליהם העברתי את הפניות מעולם לא שאלו אותי שאלה כזו".

    עוד הוסיף, "הם ביקשו פרטים ומסמכים כדי להבין את המקרה, ובעיקר בדקו האם התשובה הקודמת הייתה שגויה בשל העומס הרב. הם עובדים סביב השעון בעומס מטורף ובודקים עשרות אלפי בקשות. בסופו של יום מדובר בשיקול דעת, ולפעמים משהו נופל בין הכסאות. הניסיון לטעון שיש העדפה למגזר או סיבה מסויימת מופרך לחלוטין".

    לדברי סמוטריץ', "זה חלק מקמפיין שקרי ומתוכנן נגד הימין והמחנה הלאומי שבאופן טבעי כולל את החרדים. הקמפיין הזה מבוסס על עריכת דמוניזציה לחרדים ועל גבי זה בניית טענה שהימין נכנע להם. שיטה קבועה של השמאל לסכסך בין האוכלוסיות השונות בישראל ולגרוף על כך הון פוליטי".

    סמוטריץ' העביר ביקורת על פוליטקאים ששיתפו פעולה עם הכפשת החרדים, "אנשי ימין שמבטיחים "לאחות את הקרעים בעם" אבל רוכבים על הקמפיין השקרי הזה ומשתפים איתו פעולה רק כי הוא משרת אינטרס פוליטי רגעי שלהם, מזכירים לי דגים מתים שנסחפים עם הזרם העכור, ומוכיחים שהם לא מתאימים להנהגה שדורשת להיות דג חי ואמיץ ששוחה נגד הזרם".



    0 תגובות