מצע תקווה חדשה להוזלת יוקר המחייה: ביטול תאגידי המים

    איתי גדסי No Comments on מצע תקווה חדשה להוזלת יוקר המחייה: ביטול תאגידי המים

    במפלגת תקווה חדשה מציגים את תכנית המפלגה להורדת יוקר המחיה שתכלול את ביטול תאגידי המים

    גדעון סער צילום: פלאש90
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (חמישי) השיקו יו"ר תקווה חדשה ומועמדה לראשות הממשלה גדעון סער ומנהל מטה הבחירות של תקווה חדשה, ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן את תכנית המפלגה לביטול תאגידי המים, כחלק מהמאבק ביוקר המחייה בישראל.

    בתקווה חדשה מסבירים כי מאז הקמת תאגידי המים, החל משנת 2001 חשבונות המים עלו בכ-65%, הרבה יותר מכל מוצר בסיס אחר. עליית המחיר נובעת ממבנה ניהולי בזבזני, כפול ולא יעיל. בתקווה חדשה מתחייבים להחזיר את תעריף המים למחירו ההיסטורי, באמצעות מספר שלבים:

    1. ביטול תאגידי המים והחזרתם לניהול העיריות והמועצות- כיום קיים כפל בניהול ובשירות: שני שירותי לקוחות, שתי מחלקות גבייה ואדמיניסטרציה ועוד. "כל אלה יתבטלו ברגע שתאגידי המים יתאחדו בחזרה למקומם הטבעי ברשויות המקומיות", אומרים במפלגה.

    2. רכיב נוסף שיתבטל עם החזרת הניהול לרשויות המקומיות הוא המע"מ על ההוצאה הביתית. מהלך זה יוריד את מחיר המים בכ-17% באופן מיידי.

    3.הרשויות המקומיות ייקחו אחריות על משק המים תוך פיקוח על המחירים וההוצאות מצד המדינה. רשויות שמעוניינות להישאר מתואגדות – יוכלו לעשות כן.

    לפי התכנית, המהלך המדובר צפוי לחסוך בממוצע כ-575 ש"ח למשפחה בכל שנה.

    יו"ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער : "אנחנו נסגור את תאגידי המים ברשויות המקומיות, נבטל את תוספת המע"מ, נקים קרן שתסייע בנושא צריכה משותפת של מים בבניינים על ידי הסברה וליווי כדי להקטין את צריכת המים המשותפת, להביא להקטנת חשבונות המים של התושבים ולקדם פרויקטים של ערים חכמות כחלק מתכונית כלכלית להשקעה בתשתיות. זה ייעל את ניהול משק המים המקומי ויוזיל עלויות ותעריפים לצרכן".



    0 תגובות