- רדיו קול חי - -

ראש חטיבת שילו"ח: "הקו האדום: עד אלף טילים מדויקים לחיזבאללה"

תא"ל ערן ניב, ראש חטיבת שילו"ח (שיטות לחימה וחדשנות בצה"ל) מציב לראשונה את הקו האדום מול ארגון הטרור "חיזבאללה", לדבריו "אם חיזבאללה יעבור סף של כמות או של איכות של נשק מדויק, נידרש לפעול מולו. זאת החלטה כבדה, אבל לא נוכל לברוח ממנה" הבהיר ניב.

תא"ל ערן ניב מציב את האיום של חיזבאללה במקום השני במדרג האיומים: "מלבד הגרעין האיראני, זה האיום הכי גדול היום על ישראל. זה ה־אירוע. עליו מתקיימות הערכות המצב. זה התרחיש בתרגילים. הכל מכוון לשם, אבל גם המענה מכוון לשם. בינתיים אנחנו מנסים לפעול בדרכים יצירתיות אחרות, שלא יאפשרו להם להגיע לשם" אמר תא"ל ערן ניב בריאיון ליואב לימור בישראל היום.

ראש אמ"ן, אלוף תמיר הימן, אמר באחרונה כי לחיזבאללה יש כיום "כמה עשרות" של רקטות וטילים מדויקים. בישראל מוטרדים מהמאמץ של חיזבאללה להצטייד בכמות גדולה בהרבה של נשק מדויק, כדי לפגוע במטרות איכות במלחמה הבאה, דוגמת בסיסים של חיל האוויר, מתקני תשתית ואנרגיה ומוסדות שלטון.

בשנים האחרונות השקיע צה"ל מאמץ רב במניעת הצטיידות חיזבאללה בטילים וברקטות מדויקים: חלק ניכר מהתקיפות המיוחסות לחיל האוויר בסוריה כוון כדי לסכל או לשבש הברחות של נשק מדויק ללבנון. במסגרת מאמציהם להתגבר על הפעילות הישראלית, עברו איראן וחיזבאללה מניסיונות להבריח טילים ורקטות ללבנון להברחה של ערכות דיוק. הערכות האלה כוללות מחשב קטן, מכשיר GPS וכנפונים לניווט הטיל, ובפעילות פשוטה יחסית ניתן להסב באמצעותן רקטות מדויקות.