- רדיו קול חי - -

נתניהו: "באביב צפוי האישור לחיסון ילדים ומיד אח"כ נתחיל לחסן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף לראשונה כי החיסונים נגד הקורונה בקרב הילדים יינתן עוד לפני החופש הגדול, "עם החיסונים נגמור במהלך חודש מרץ או בתחילת אפריל. מדובר בחיסונים לאוכלוסייה הבוגרת. אחר כך יבואו החיסונים לילדים. אני מניח שהם יאושרו במהלך אפריל-מאי, ואנחנו נקבל את החיסונים הללו מיד אחרי זה".

נתניהו עדכן כי "אנחנו כבר בקשר עם שתי החברות הגדולות. אני מקיים קשרים אישיים עם המנכ"לים שלהן. או שזה יהיה אותו חיסון – או חיסון מותאם. יהיו גם חיסונים שמותאמים למוטציות השונות שמתפתחות. אנחנו מנהלים מו"מ על עשרות מיליוני חיסונים" סיפר נתניהו.

לשאלה מאיזה גיל יוכלו ילדים לקבל את החיסון, אמר ראש הממשלה: "גיל 12 לפחות. זה אמור לעבור אישור באפריל. החיסונים יגיעו זמן קצר לאחר האישור. יש סיכוי טוב שבחופש הגדול הילדים יהיו מחוסנים. וגם בפסח הזה – כולנו מחוסנים".

בפברואר בשנה שעברה קיים ראש הממשלה נתניהו שיחת רקע, ואז אמר כי יש נגיף חדש, קורונה, שעומד לתקוף אותנו. הוא אמר שזה יהיה ארוך וקשה. כעבור שנה, השאלה המתבקשת היא כמה זמן עוד נסתובב עם הדבר הזה. יש חיסונים, אבל מתי מורידים את המסכות? נתניהו השיב, "המסכות? עוד ייקח זמן.

ראש הממשלה סקר את המאבק בקורונה בקרב הילדים, "הילדים הם רבע מאוכלוסיית ישראל. נצטרך לפתח יכולת אחרת. אנחנו חיים בעידן הנגיפים".

על ההצלחה האדירה של ישראל בעולם במירוץ לחיסון האוכלוסייה וחזרה לשגרה אמר נתניהו, "דאגתי שמדינת ישראל תהיה המובילה בעולם. לא רק על ידי רכש – לחיסון הבא, אחת לשנה או אחת לחצי שנה, אלא גם על ידי ייצור החיסונים בארץ".

נתניהו סיפר, "אני מדבר עם המנכ"לים של שתי החברות, פייזר ומודרנה, על שני מפעלים חיוניים. אני רוצה שישראל תהיה מובילה גם בתחום הזה. להפוך את ישראל לחוליה הכרחית בשרשרת האספקה העולמית של החיסונים". את דבריו אמר ראש הממשלה בריאיון ל"ישראל היום", למראיינים בועז ביסמוט והפרשן הפוליטי אמנון לורד.