ישראל וארה"ב סיכמו על חידוש השיחות האסטרטגיות על הגרעין האירני

    שלמה ריזל No Comments on ישראל וארה"ב סיכמו על חידוש השיחות האסטרטגיות על הגרעין האירני

    לקראת החזרה הצפויה של ממשל ביידן להסכם הגרעין המסוכן לישראל ולאזור, ראש הממשלה כינס את ראשי מערכת הביטחון ועדכן אותם על חידוש השיחות האסטרטגיות מול ארה"ב בנושא. בראש הצוות שיעמוד מול האמריקנים יהיו שני ראשי המל"ל לשעבר, יעקב עמידרור ויעקב נגל

    ג'ו ביידן עם נתניהו צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע החזרה הצפויה של ממשל ביידן להסכם הגרעין, אליו מתנגד ראש הממשלה נתניה בכל תוקף. ארה"ב וישראל החליטו על חידוש השיחות האסטרטגיות על נושא הגרעין האיראני. שתעסוק בתמונה המודיעינית הרחבה של שתי המדינות על פרויקט הגרעין האיראני.

    ביום שני האחרון, כינס ראש הממשלה נתניהו דיון מדיניות ראשון בנושא האיראני מאז כניסת ביידן לתפקידו. בדיון השתתפו גם שר הביטחון גנץ, שר החוץ אשכנזי, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש המוסד יוסי כהן, שגריר ישראל בוושינגטון גלעד ארדן ובכירים ישראלים נוספים

    ראש הממשלה צירף לדיון שני יועצים חיצוניים – האלוף במילואים יעקב  עמידור ותת-אלוף במילואים יעקב נגל ששימשו בעבר כיועצים לביטחון לאומי. כך מפרסם העיתונאי ברק רביד.

    החלק הראשון בישיבה שכינס נתניהו התמקד בעדכון של כל אחד מהמשתתפים לגבי השיחות שקיים עם אנשי ממשל ביידן בחודש האחרון.  החלק השני בדיון התמקד בהצגת עמדות הגופים השונים לגבי הדרך שבה יש לנהל את המגעים עם ממשל ביידן ועם מעצמות אירופה בנושא האיראני.

    ההחלטה המרכזית בישיבה הייתה לקבל את ההצעה האמריקנית ולחדש את פעילות הפורום האסטרטגי המשותף לנושא איראן. פגישה ראשונה של הפורום צפויה בקרוב. על רקע מגפת הקורונה ובניגוד לעבר הצוות הישראלי לא יטוס לארה"ב והפגישה תהיה וירטואלית ותתקיים באמצעות שיחת וידאו מאובטחת.

     



    0 תגובות