ראה"מ: "באפריל אנחנו מתכוונים להגיע לפתיחה מלאה"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ: "באפריל אנחנו מתכוונים להגיע לפתיחה מלאה"

    בצהרה מיוחדת לתקשורת, הציג ראש הממשלה יחד עם שר הבריאות, השר לביטחון פנים וראשי קופות החולים, את תוכנית 5 השלבים ליציאה מההגבלות וחזרה לשגרה מלאה, מהתו הירוק ועד לחיסון של כלל האוכלוסייה מגיל 16, וההיערכות לקראת חג הפורים

    צילום: חיים צח / לע"מ
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: חיים צח / לע"מ

    ראש הממשלה נתניהו קיים היום (רביעי) הצהרה מיוחדת לציבור יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, השר לביטחון פנים וראשי קופות החולים לקראת חג הפורים, במאמץ למנוע התפרצות מחודשת בחגיגות הפורים. במהלך נאומו פירט נתניהו את דרכי היציאה של ישראל ממגיפת הקורונה עד לחזרה מלאה לשגרה.

    ‏תוכנית ראש הממשלה בת 5 שלבים ליציאה בטוחה מהקורונה: 1. דרכון ירוק – שלב א'. 2. פתיחת חינוך מודרגת. 3. דרכון ירוק – שלב ב', בשבוע השני של חודש מארס. 4. סיום חיסון כל האוכלוסייה הבוגרת מעל גיל 16, בסוף מארס. 5. פתיחה מלאה בחודש אפריל.

    ראה"מ הזהיר בנאומו מהתפרצות נוספת בפורים בדיוק כפי שהיה בשנה בעברה, דבר שיחייב את ישראל לחזור להגבלות. נתניהו הזהיר כי יש כמיליון ישראלים בוגרים שטרם התחסנו. נתניהו הוסיף, "אנחנו שואפים לחסן את כל האוכלוסייה הבוגרת עד סוף מארס – ולפתוח את המשק באופן מלא בחודש אפריל".

    השר לביטחון פנים אמיר אוחנה סיפר בנאומו, "בשבוע שעבר נפרדנו משוטר בן 44, בריא בד"כ ללא מחלות רקע, שנדבק בקורונה ומת. מסיבות שאינני יודע לפרט, הוא בחר שלא להתחסן חרף העובדה שמשטרת ישראל הייתה מהגופים הראשונים לחסן את המשרתים בה".

    לכן אמר אוחנה, "בגלל הסיכון הזה – שהוא עדיין מאוד משמעותי, הממשלה קיבלה שורה של החלטות המוכרות לכם בנוגע לחג הפורים, סגר בית לילי, איסור התקהלויות, עדלאידה, סעודות ומסיבות פורים – אירועים הכוללים התקהלויות גדולות".

    אוחנה הבהיר את הסכנה בפורים ואמר, "מטבע הדברים באירועים מסוג זה נוהגים לשתות משקאות משכרים, מה שמעלה עוד את החשש לאי הקפדה על כללי ההישמרות מהקורונה: כן למסיכות ולריחוק, לא להתקהלויות".

    בסיום דבריו התייחס השר אוחנה למפגשים הקשים מול השוטרים ואמר, "המשטרה איננה מעוניינת בעימות עם האזרחים. השוטרים פועלים כל העת כדי להיאבק בפשיעה ובטרור, ולא כאן המקום לפרט. אך בסוף השבוע הזה, המשטרה תהיה פרוסה במלוא הכח בכל רחבי הארץ, בערים ומחוצה להם, כדי לאכוף ולטפל בכל מי שיסכן את בריאות הציבור ויפר את ההנחיות".



    0 תגובות