עידן ביידן: הסנקציות מתפוררות, ציר הרשע מתחזק

    שלמה ריזל No Comments on עידן ביידן: הסנקציות מתפוררות, ציר הרשע מתחזק

    בתהליך מהיר מאוד, האיראנים חוזרים לזירה הבינלאומית, תחת ההכשר המהיר שמעניק ממשל ביידן לשלטון האייתולות, והזחילה שלו להסכם גרעין. האיראנים מדווחים כי רק לאחרונה שחררו כספים רבים ממדינות שונות דבר שייתן תמריץ לאירנים לפעול בתקיפות יותר מול ארה"ב ובנות בריתה באזור

    נשיא איראן באו"ם צילום: אמיר לוי, פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר מסע לחצים ארוך וממושך שכלל מסע של שר החוץ האיראני זריף לסיאול, בירת דרום קוריאה, הודיעה שגרירה בטהרן כי מדינתו הסכימה לשחרר "מיליוני דולרים" שהיו מוקפאים בבנקים במדינה בגלל הסנקציות של ארה"ב. מי שדיווח על כך לציבור היה הבנק המרכזי של איראן שלא ציין בכמה כסף מדובר.

    ההערכה היא כי בדרום קוריאה מוקפאים בין 7 ל-10 מיליארד דולרים השייכים לאיראן.

    בתוך כך הודיע אתמול נשיא איראן, חסן רוחאני, כי המדינה הגיעה להסכמים נוספים בסוגית שחרור כספים עם יפן, עיראק ועומאן. הוא שיבח את אותן מדינות. לדבריו, "הצלחנו לבצע שחרור משאבי המטבע האיראניים שנחסמו שלא כדין".

    כזכור, לפני כחודשיים, מיכלית נפט דרום קוראינית, נתפסה ע"י אנשי חיל הים של משמרות המהפכה האיראניים במיצרי הורמוז בדרכה לנמל פוג'ירה באיחוד האמירויות, המיכלית נלקחה לאיראן עם אנשי צוותה. בהודעת חיל הים של משמרות המהפכה נכתב כי המיכלית נתפסה: בגין הפרות חוזרות ונשנות של חוקי הסביבה הימית.



    0 תגובות