שטרן למיכאלי: "בניסיון לנקות את סבך, ירקת בפרצופם של הנרצחים"

    איתי גדסי No Comments on שטרן למיכאלי: "בניסיון לנקות את סבך, ירקת בפרצופם של הנרצחים"

    סערה התרחשה במליאת הכנסת, לאחר שח"כ שבח שטרן העלה בנאומו את סבה של ח"כ מירב מיכאלי, ד"ר ישראל קסטנר שמואשם בשיתוף פעולה עם הנאצים, ואמר, "בניסיונותיה לנקות את שמו ירקה בפרצופם של נרצחים רבים. זהו פרצופה של מפלגת העבודה 2021"

    שבח שטרן נושא את דבריו בכנסת
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה התרחשה היום (רביעי) במליאת הכנסת לאחר שח"כ שבח שטרן (ליכוד), הציג מעל דוכן הכנסת את ההאשמות הקשות בהן הואשם ישראל קסטנר, סבה של ח"כ מרב מיכאלי, לפיהן שיתף פעולה עם השלטון הנאצי בהונגריה במלחמת העולם השנייה ושלח את יהודי הונגריה להשמדה. שטרן ציין כי גם בני משפחתו נמנו על הנרצחים בהונגריה.

    ח"כ שטרן הזכיר את משפטו המפורסם של קסטנר ותקף את נכדתו מירב מיכאלי: "קסטנר אמנם נוקה חלקית מאשמה, השופטים קבעו שההיסטוריה היא שתשפוט אותו ולא בית המשפט. נכדתו של קסטנר ח"כ מרב מיכאלי אינה אשמה בהתנהגות של סבה אבל בניסיונותיה לנקות את שמו ירקה בפרצופם של נרצחים רבים. זהו פרצופה של מפלגת העבודה 2021, זה מה שנשאר ממפלגת מפא"י".

    חברי הכנסת מהאופוזיציה שנכחו במליאה זעמו על הדברים. ח"כ ניצן הורוביץ אמר: "אתה מטיל את האשמה על היהודים ולא על הגרמנים, אתה מכחיש שואה". ח"כ עופר כסיף מהמשותפת אמר: "אתה בושה וחרפה לכנסת, עושה שימוש פסול בזכר סבה של חברת כנסת".

    ח"כ מרב מיכאלי עלתה בהמשך והגיבה לדברים: "לא שמעתי את רוב דברי הבלע, השטנה וההסתה שנאמרו כאן. ד"ר ישראל קסטנר, סבא שלי, היה עו"ד פוליטיקאי, עיתונאי היה פעיל ציוני בבודפשט בהונגריה בתקופת השואה. היה חבר בוועדה שהצילה פליטים ופליטות יהודים שהגיעו ממדינות אחרות לפני שהונגריה הייתה תחת השלטון הנאצי. עשו זאת במשך שנים יחד עם מחתרות ותנועות נוער ועסקו במפעל הצלה אדיר".

    יש לציין כי בשנת 1960 לאחר מעצרו בידי המוסד של הארכי רוצח אדלוף אייככן, פרסם המגזין LIFE ריאיון שערך וילם סאסן, עיתונאי הולנדי נאצי עם אייכמן שנערך בשנת 1956 ונקרא "מסמך סאסן", וכף מצוטט אייכמן בעצמו המעיד על טיב עבודותו של קסטנר:

     

    "כאמור, שוחחתי על כל הדברים האלה עם ד"ר קסטנר ומסרתי לו בדיוק נמרץ על הפקודה שקיבלתי. הוא הסכים להניא את היהודים מהתנגדותם לגירוש ואף לדאוג לסדר במחנות הריכוז, בתנאי שאעצום עין ואניח למאות אחדות או אלפים אחדים של יהודים צעירים לעלות באורח בלתי חוקי לארץ ישראל. היה זה עסק טוב בשבילי – המחיר של 15,000 – 20,000 יהודים לא היה גבוה מדי תמורת הסדר במחנות. ומשום שקסטנר העניק לנו שירות גדול בכך שסייע לשמירת השקט במחנות, הנחתי לקבוצות שרצה בהן להימלט. אחרי ככלות הכול לא הייתי מעוניין בקבוצות קטנות של כאלף יהודים.

    הוא נתן לי את כל היהודים מבלי שנורתה ירייה אחת, בלי הפגנות, ומבלי שהייתי צריך לתת אדם אחד לעזרת המשטרה ההונגרית. הוא הנעים לי את החודשים בבודפשט וחסך לי צרות ומועקות… הוא גרם לכך שרודולף הס בא להתחנן כדי להמעיט במשלוחים. קסטנר עשה לי את השהות במטה לעבודה משרדית נעימה. לאיש אמונים כזה, הכרת התודה שלי הייתה מתן חופש תנועה מלא… נעשינו חברים".



    0 תגובות