סקר מנדטים: הקרב הצמוד בין הגושים, ומרצ וסמוטריץ' על סף אחוז החסימה

    איתי גדסי No Comments on סקר מנדטים: הקרב הצמוד בין הגושים, ומרצ וסמוטריץ' על סף אחוז החסימה

    על פי סקר כאן חדשות, ראש הממשלה נתניהו אינו מרכיב את הממשלה הבאה. המפלגות שעשויות להצטרף אליו – מונות (יחד עם הליכוד) 48 מנדטים בלבד, ואף אם ימינה תסכים להצטרף ימנה הגוש 59 מנדטים בלבד

    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מהסקר שערך סוקר כאן חדשות דודי חסיד ומכון קנטאר ופורסם הבוקר (רביעי) ב'כאן רשת ב', עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, כך הייתה נראית מפת המנדטים:

    מפלגת הליכוד הייתה זוכה ל-29 מנדטים, אחריה יש עתיד שזוכה ל-18 מנדטים ותקווה חדשה של סער עם 13 מנדטים. ימינה בראשות בנט מגיעה אף היא למקום גבוה וזוכה ל-11 מנדטים.

    הרשימה המשותפת (ללא רע"מ) זוכה ל-9 מנדטים, ש"ס ל-8, יהדות התורה ל-7 וישראל ביתנו גם היא זוכה ל-7 מנדטים.

    עוד על פי הסקר, מפלגת העבודה זוכה ל-6 מנדטים, הציונות הדתית (סמוטריץ' ובן גביר) 4 מנדטים, מרצ זוכה אף היא ל-4 מנדטים וכך גם כחול לבן שעוברת בסקר הזה את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים, כאמור.

    המפלגות שלא עברו את אחוז החסימה בסקר הנוכחי: המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה, שזכתה ל-2.2% מקולות הבוחרים ורע"מ בראשות מנסור עבאס שזכתה ל-2.0% מהקולות, אך לא מספיק כדי לעבור את אחוז החסימה.

    גושים: על פי הסקר הזה ראש הממשלה נתניהו אינו מרכיב את הממשלה הבאה. המפלגות שעשויות להצטרף אליו, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית מונות (יחד עם הליכוד) 48 מנדטים בלבד, ואף אם ימינה תסכים להצטרף ימנה הגוש 59 מנדטים בלבד.

    גם בגוש אנטי ביבי, המפלגות שעשויות להצטרף יחד לממשלה בראשות אחד מראשי המפלגות הגדולות, שהן יש עתיד, תקווה חדשה, ישראל ביתנו, העבודה, כחול לבן ומרצ – מונות יחד 52 מנדטים בלבד. אולם, אם ימינה תסכים להצטרף לגוש הזה, ימנה הגוש 63 מנדטים ויכול להרכיב ממשלה.

    יש לציין כי הבוקר (רביעי), הצהיר יו"ר ימינה נפתלי בנט בריאיון לרשת ב', כי לא יישב בממשלה בראשות לפיד: "ימינה לא תשב בממשלה בהובלת השמאל, כולל עם יאיר לפיד כראש ממשלה, המטרה שלי היא להחליף את נתניהו ולשמור על שלטון המחנה הלאומי".



    0 תגובות