הממשלה אישרה: עוצר לילי מחמישי ועד ראשון

    איתי גדסי No Comments on הממשלה אישרה: עוצר לילי מחמישי ועד ראשון

    הממשלה אישרה כעת עוצר לילי שיתחיל מליל פורים בחמישי וימשך עד ליום ראשון בבוקר, במטרה למנוע התקהלויות ומסיבות פורים במהלך הלילה

    צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכדי למנוע התקהלויות בליל פורים וקיום מסיבות במהלך הלילה, דבר שיביא להתפשטות המוטציה בישראל, הממשלה אישרה כעת, עוצר לילי יוטל מיום חמישי עד יום ראשון מהשעה 20:30 ועד שעה 05:00 לפנות בוקר. עם מגבלת מרחק של 1 ק״מ בשעות אלו, כמו גם איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר.

    בנוסף, יהיו הגבלות על התחבורה הציבורית שיפרסומו בהמשך. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי למען הסר ספק, יודגש כי לאורך כל שעות היום אין לקיים אירועים החורגים מהתקנות בעניין התקהלויות (10 אנשים במרחב סגור ו-20 אנשים במרחב פתוח), ובכלל זאת אין לקיים תהלוכות ״עדלאידע", כינוסים, מופעים וכיוצ"ב.

    פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, התייחס מוקדם יותר להגבלות שידרשו בפורים, "ההמלצה שלנו היא על עוצר לילי בסוף השבוע מהשעה 08:30 בערב עד 05:00 בבוקר. לאורך כל היום עצמו מתווה התו הירוק יהיה תקף. בבתי הכנסת אנחנו מאפשרים או 10 בפנים ו-20 בחוץ או לפי הנחיות התו הירוק, ואני מאמין שהרבה בתי כנסת יפעלו גם בפורים לפי התו הזה".

    עוד הוסיף פרופ' אש, "ערכי היהדות חשובים מאוד למדינה ובתו הירוק קיימות מגבלות גם של תפוסה וגם של התנהגות, כמו מרחקים בין כסאות ושימוש במסכות, איסור אכילה ושתיה ועוד. בתי הכנסת שפועלים במתווה התו הירוק לא שונים משאר המקומות שפועלים במתווה הזה וגם עליהם יחולו הגבלות, לצד ההקלות של התו הירוק".

    שר הביטחון בני גנץ אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אני חושב שצריך להדק את המגבלות שמטילים על עצמנו בפורים. אולי בפורים יהיה סגר אבל בפסח יהיה סדר. צריך למנוע התקהלויות רחבות. יש הסכמה בעניין הזה. אני מבקש שנשמע את שר החינוך ונראה מה התוכנית. חיוני ואפשר להתקדם, לראות מה המגמות ובהתאם לפתוח את החינוך לכלל הגילאים בערים ירוקות וצהובות".

    גנץ הודה לדרעי ואמר, "אני רוצה להגיד תודה לרב דרעי, שנענה לפנייה שלי לפתוח את מעבר טאבה בכדי להכניס ישראלים שתקועים בסיני. חלקם רוצים לחזור לשטח מדינת ישראל. בסיני יש גם סיכון ביטחוני, וצריך לראות שהאנשים שמגיעים נכנסים מיידית לבידוד."



    0 תגובות