"הולכתי שולל": השר אמסלם דורש מהיועמ"ש לפתוח בחקירה כנגד "היועצים"

    איתי גדסי No Comments on "הולכתי שולל": השר אמסלם דורש מהיועמ"ש לפתוח בחקירה כנגד "היועצים"

    השר דוד אמסלם משגר מכתב חריף ליועמ"ש ובו הוא מלין כי הולך שולל בידי היועצים המשפטיים, סביב מינוי מנהל חדש לרשות החברות הממשלתיות ודורש פתיחה בחקירה ובדיקה. במכתבו נוזף אמסלם במנדלבליט על התנהלותו: "מתוקף תפקידך כיועץ המשפטי לממשלה עליך לייעץ בלבד"

    השר דוד אמסלם צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המאבק נגד שלטון הפקידים נמשך. שר הדיגיטל הלאומי והשר הממונה על רשות החברות הממשלתיות, חה"כ דודי אמסלם לא נרתע מהתנהלותו של היועמ"ש כלפיו ושולח הערב (שלישי) מכתב חריף ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, בו הוא מלין על כך שהוטעה והולך שולל בידי היועצים המשפטיים.

    השר אמסלם לא מסתפק בנזיפות והאשמות ודורש לפתוח בהליך חקירה ובדיקה בנוגע להתנהלות סביב מינוי מנהל חדש לרשות החברות.

    השר אמסלם פותח את מכתבו החשוב וכותב "קיבלתי את מכתבך בנוגע לנדון ואני חייב להודות כי הגם שאין לי ציפיות יתרות לאור התנהלותך, הרי שמכתבך התעלה על עצמו והפתיע אותי ביותר. הביקורת שלך כלפיי והסתייגותך מן הסגנון לכאורה, הינה לא יותר מכסות וניסיון הסחת דעת מן המהות" מאשים השר.

    השר אמסלם מתייחס להתנהלות היועמ"ש ומוסיף, "לא מפליאה אם כן התנהלותך, ומה נותר להלין על כך שאתה גם נוטל לעצמך את החירות והסמכות לחלק ציונים לסגנון מכתבי.
    אי לכך, אחזור ואזכיר לך כי מתוקף תפקידך כיועץ המשפטי לממשלה עליך לייעץ בלבד" מבהיר השר.

    "במקום זאת, פעם אחר פעם, אתה בוחר לקחת לך חירויות וסמכויות לא לך, תוך פרסום הנחיות הסותרות את לשון ורוח החוק, ובכך הופך את תפקידך הלכה למעשה מיועץ משפטי למחוקק-על" תוקף אמסלם בחריפות.

    השר אמסלם מממשיך במאבקו בשלטון הפקידים ומבהיר כי כל ביקורתו הקשה היא רק כלפי "קומץ בכירים בתפקידי מפתח אשר רואים עצמם כמורמים מהעם ומנבחריו ובכלל לו יכלו הרי שהיו מחליפים את העם, אשר לשיטתם אינו כשיר לקבל החלטות ולבטח לא לבחור את מנהיגיו".

    השר מוסיף ומאשים, "מדובר בקומץ אשר נראה שאינו מפנים את משמעות מושגי היסוד של דמוקרטיה, משילות, דרג מקצועי, התנהלות עניינית וכיוצא בזה".

    בהמשך מכתבו השר אמסלם מפרט את העובדות והשתלשלות העניינים, כיצד הוטעה על ידי אותם יועצים ופקידים, עד ש"נראה אם כן, כי התוכנית הדו-שלבית לסיכול המינוי שהינה תוצר של תכנון, כוונה ועיתוי ממוזל ע"י הפניית המינוי להליך הארוך והמורכב וגדיעתו בידי ועדת החריגים צלח בידכם. צעד אשר בסיכומו של דבר הביא עמו פגיעה ישירה בתפקוד רשות החברות הממשלתיות ובמשק בכללותו" כותב השר.

    בסיום מכתבו הנוקב והחשוב מציין השר כי "ההתנהלות המתוארת לעיל מטרידה מאוד ומעידה על פשיטת רגל ניהולית וערכית ברמה המערכתית ויש לי חשש יותר מסביר שנעברה עבירה היכולה להגיע עד לכדי הפרת אמונים ואף חמור מכך, מצידם של הגב' זילבר ומר חורין".

    לכן דורש השר אמסלם, "במצב דברים זה לא נותר לי אלא לבקש ממך להורות לגופים הרלוונטיים לפתוח בהליך חקירה ובדיקה מעמיקה של התנהלות זו".



    0 תגובות