- רדיו קול חי - -

ד"ר אנטוני פאוצ'י: "בחיסונים ישראל עושה עבודה טובה במיוחד"

ד״ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הרפואי הבכיר לנשיא ארצות הברית למאבק בקורונה, מסביר את הירידה בתחלואה בעולם כולו במספר הנדבקים, בכך שנגמרה עונת החגים ואנשים לא מתקהלים כבעבר לאור שמירה יותר הדוקה על הנחיות, אך הזהיר מפני אפשרות של חזרה לתחלואה גבוהה.

לדבריו, טרם ניתן לראות את השפעת החיסונים בארצות הברית, לעומת ישראל שעושה עבודה טובה במיוחד בנוגע לאחוז המתחסנים: "אני לא חושב שאנחנו צריכים להכריז שאנחנו מתקרבים לסוף, אנחנו בהחלט רואים ברוב המדינות, ודאי בארצות הברית וגם בישראל, ככל הנראה במידה רבה יותר מבכל מקום אחר, ירידה חדה למדי במקרים המאובחנים היומיים של קורונה" אמר פאוצ'י בריאיון ל-i24NEWS.

ד״ר פאוצ׳י הסביר כי רמת התחלואה בארצות הברית הייתה גבוהה בצורה חריגה: "היו לנו 300,000 ולפעמים אפילו עד 400,000 מקרים ליום. כעת ירדנו לממוצע שבועי של בערך 65,000 שזה נהדר בהשוואה למקום בו היינו, אבל עדיין נורא כשאתה חושב במונחים של מה זה אומר, 65,000 נדבקים חדשים".

אנטוני הוסיף, "אני חושב שזה בגלל מספר סיבות, היה לנו גל גדול כשנכנסנו לעונה הקרה, כמו גם לעונת החגים של חג ההודיה, חג המולד וערב השנה החדשה. והגענו לנקודת השיא והתחלנו לחזור בחזרה (למספרים נמוכים יותר), אני חושב שזה מהלך אירועים טבעי, כך שלחזור לאחר נקודת שיא כה גבוהה כאשר הדלק שהזין את נקודת השיא כבר לא שם: נגמרה עונת החגים, אנשים לא מתקהלים, כך שהמספרים יורדים".

בנוסף, "אנשים נשמעים להמלצות משרד הבריאות, עוטים מסכות ושומרים על ריחוק חברתי. אני לא חושב שלחיסון עצמו הייתה השפעה משמעותית מפני שלא היה לנו אחוז גדול מספיק של אנשים שחוסנו בינתיים. אנחנו משתפרים מידי יום. לעומת זאת, ישראל, בנוגע לאחוז המתחסנים ביחס לאוכלוסייה, עושה עבודה טובה במיוחד".