רישיונו של ד"ר אריה אבני בוטל: "שרלטן, מכחיש קורונה מובהק ומאחז עיניים"

    איתי גדסי No Comments on רישיונו של ד"ר אריה אבני בוטל: "שרלטן, מכחיש קורונה מובהק ומאחז עיניים"

    השופט אמנון סטרשנוב החליט לבטל את רשיונו של ד"ר אריה אבני לעסוק ברפואה לצמיתות. השופט התבטא בחריפות על התנהלותו המסוכנת של הד"ר, וכתב עליו כי מדובר "ב"שור מועד", שבהתנהגותו טמונה סכנה של ממש לשלום הציבור ולבריאותו, כאשר כל הצעדים והאזהרות שננקטו כנגדו בעבר – לא הועילו"

    ד"ר אבריה אבני צילום: צילמוסך דף הפייסבוק של אבנרי
    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הבריאות הודיע היום (שלישי) כי רישיונו של ד"ר אריה אבני לעסוק ברפואה בוטל לצמיתות, לאחר שיצא בפרסומים לציבור שלא להתחסן. ד"ר אבני יצא נגד מדיניות משרד הבריאות וקרא לציבור להפר את הוראות הממשלה במגיפה הקורונה.

    שר הבריאות יולי אדלשטיין קביל את דו"ח המשמעת של ד"ר אריה אבני לאחר הקובלנה שהוגשה נגדו, והסמיך את השופט בדימוס אמנון סטרשנוב לדון בעניינו, ולאור מסקנות וועדת המשמעת והמלצותיה החליט היום לבטל את רישיונו של ד"ר אריה אבני מלעסוק ברפואה.

    אבני הוא בעל אתר אינטרנט, וכן מתחזק עמוד פייסבוק בשם "הרפואה הנכונה – ד"ר אריה אבני", בהם הוא מפרסם מאמרים שונים. בין היתר, פרסם קריאה לציבור להפר את הוראות משרד הבריאות באשר לנגיף הקורונה, וכן מאמרי השמצה והכפשה נגד ציבור הרופאים.

    בהחלטת  השופט בדימוס סטרשנוב לשלול את רשיונו של הנקבל, ד"ר אריה אבני, מלעסוק ברפואה לצמיתות נכתב: "אין ספק, כי בהתבטאויותיו הקשות והבוטות של הנקבל במאמרים שפרסם באתר האינטרנט, בפייסבוק ולאחרונה גם ביוטיוב, כנגד ההתחסנות מנגיף הקורונה – טמונה סכנה של ממש לשלום הציבור ובריאותו".

    "הוסף לכך את השתלחויותיו חסרות הרסן, הבוטות וחסרות הבסיס כלפי ציבור הרופאים וראשי משרד הבריאות – אשר חורגים בהרבה מהסביר ומהמותר במסגרת חופש הביטוי, שהינו ערך חשוב ומוגן בכול חברה דמוקרטית – והרי לך מרשם ברור לאנרכיה מוחלטת שאותה מנסה הנקבל לגרום, תוך שהוא מתהדר בתואר רופא ובכינוי דוקטור" כותב השופט סטרשנוב.

    השופט בדימוס מאשים את ד"ר אבני כי דעותיו כלל לא נסמכות על בסיס מדעי אלה המצאות, "לא מצאתי כול קשר בין הערך החשוב של חופש הביטוי, לו טוען הנקבל, לבין הביטויים החריפים והמכפישים שנקט – ללא כל ביסוס מדעי או אקדמי – והכל מדמיונו הפורה וחסר המעצורים. יידעו הנקבל ושכמותו, כי חופש הביטוי, אין משמעותו חופש השיסוי או הביזוי".

    לפיכך, מחליט השופט, הנני מאמץ את המלצת הוועדה באשר להרשעתו של הנקבל בדין, כמפורט בדוח מיום 25.1.21.

    השופט סטרשנוב פונה אל ד"ר אבני בשאלות לגבי התנהלותו המסוכנת וכותב, "ולעניין העונש – נשאלות השאלות, כלום לא שמע הדוקטור הנכבד על למעלה מ- 5,000 חולי קורונה שנפטרו, מרביתם קשישים, שככל הנראה לא שמעו או לא שמעו להמלצתו של הנקבל 'לקחת ויטמינים'? האם לא קרא הנ"ל את המחקרים לגבי יעילות החיסונים והצלחתם בלמעלה מ- 90% , או שמא אלה נעלמו מעיניו? האם הוא קרא בכלל מחקרים שנעשו בנושא הקורונה או חומר מדעי כלשהו? ספק רב, בעיניי".

    אלה כותב השופט, "אולי בשביל ד"ר אבני הנכבד הקורונה היא קוריוז או "בדיחה", כלשונו, אך לא לאלפי החולים, המתים וקרובי משפחתם אשר ניגפו במחלה איומה זו. צר לי לקבוע, אך הנקבל הינו שרלטן, מכחיש קורונה מובהק ומאחז עיניים מסוכן, ועוד נוהג כך בחוצפתו באיצטלה של רופא מורשה".

    השופט סטרשנוב מאשים את הד"ר בהתנהגות עבריינית חוזרת, "נסיבה מחמירה ביותר, בעיניי בפרשה זו היא העובדה כי בעוד מתנהלים כנגדו הליכים בתיק זה, הוא ממשיך להפיץ ברבים את משנתו הרעילה והמסוכנת, ללא כל מעצורים ומתוך זלזול חמור בבריאות הציבור. הנקבל הוא עבריין חוזר, במלוא מובן המילה, העומד לדין בפני ועדת המשמעת זו הפעם השלישית, תוך שהוא מזלזל "ומצפצף" בריש גלי על רשויות משרד הבריאות, ואף אינו מביע חרטה או משפר את דרכיו, כהבטחתו החוזרת ונשנית".

    בהחלטתי בתיק 7-19 מיום 6.5.19, בעניינו של הנקבל, קבעתי בזו הלשון: "שאם לא יעמוד הנקבל בהבטחותיו וישוב לסורו, בפעם הבאה כאשר יעמוד לדין, חס וחלילה, יישלל רישיונו לתקופה משמעותית וארוכה". שנאמר, אין עונשין – אלא אם מזהירין.

    סוף דבר, מדובר בנקבל שהוא "שור מועד", שבהתנהגותו טמונה סכנה של ממש לשלום הציבור ולבריאותו, כאשר כל הצעדים והאזהרות שננקטו כנגדו בעבר – לא הועילו. הגם שאינני שוגה באשליות כי הנקבל יחדל מהפצת תורתו המסוכנת והנלוזה, הרי עדיף שיעשה כן מבלי שייראה כבר סמכא ומבלי שיתהדר בתואר דוקטור לרפואה – שהוא אינו ראוי לו, בעיניי כלל ועיקר.

    אשר על כן, הנני מחליט לבטל את רישיונו של הנקבל, ד"ר אריה אבני, מלעסוק ברפואה לצמיתות".



    0 תגובות