- רדיו קול חי - -

לַעֲשׂוֹת כְּדָת הַיּוֹם: כך תחגגו את פורים על פי הנחיות הבריאות

בשל סכנת מגיפה הקורונה, השנה חגיגות פורים מחייבות את כולנו להקפיד בצורה יתרה על הנחיות הבריאות בכדי למנוע את התפשטות המגיפה בקרב משפחתנו, חברינו ושכנינו.  לפיכך, עלינו לנקוט משנה זהירות ולהקפיד על ההנחיות מצילות החיים: להימנע מהתקהלויות ולהקפיד על שמירת מרחק ועל עטית מסכה.

קריאת מגילת אסתר: כדי לצמצם התקהלויות, יש לקיים את קריאת המגילה ולבצע אותה בהתאם להנחיות ההתקהלות. ניתן לקרוא את המגילה בקבוצות קטנות, בשטח פתוח. גם הקוראים במגילה לנשים, יעשו זאת בחלוקה לקבוצות קטנות ככל האפשר.

סעודת פורים: בהתאם להוראת הרבנים, חלה חובה הלכתית שלא לקיים התקהלויות על מנת שלא לסכן את בריאות הציבור. לפיכך, יש לקיים סעודת פורים בחיק המשפחה הגרעינית בלבד ובחוג מצומצם ככל הניתן.

משלוחי מנות: בשל חשש גדול מהדבקה, אין להרבות השנה במשלוח מנות ולהסתפק בעיקר ההלכה. כדי לקיים את המצווה, ניתן לשלוח שני משלוחי מנות לאדם אחד ולצאת בזה ידי חובה. מי שמקיים מצוות משלוח מנות, יקפיד שלא לבוא במגע ישיר עם אנשים.

כמו כן אין להיכנס לתוך הבתים בעת מתן המשלוח, לשמור על מרחק, ולהניח את המשלוח על מפתן הדלת.

מתנות לאביונים: כדאי לקיים מצות מתנות לאביונים בלי מפגש ישיר, ניתן לעשות זאת באמצעות העברה בנקאית, כרטיס אשראי וכדומה.

בני ישיבות: ישיבות וארגוני חסד הנוהגים לשלוח את שליחיהם להתרמת כספים לטובת פעילויות צדקה, יסתפקו השנה בבקשת תרומות באמצעות הדואר והטלפון. יש לבקש להעביר את התרומה בהעברה בנקאית, כרטיס אשראי וכדומה.

מסיבות פורים: לאור הסכנה הברורה, יש לבטל השנה לחלוטין את מסיבות הפורים הנהוגים בבתי הספר ובישיבות, ולקיים את שמחת פורים בחיק המשפחה הגרעינית ובחוג מצומצם.

ככלל יש להימנע מהתקהלות. בכל התקהלות יש להקפיד לשמור על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם ועל עטית מסכה. כמו כן יש להקפיד לרחוץ ידיים במים ובסבון.

כולנו נישא תפילה שהכל עוד יתהפך לטובה ונשוב לחגוג את פורים ואת יתר המועדים וחגי ישראל ברוב עם והדר.