פרופ' גרוטו: "לא רוצים שפורים יקלקל לנו את פסח; ממליצים על הגבלות"

    ישראל רובין No Comments on פרופ' גרוטו: "לא רוצים שפורים יקלקל לנו את פסח; ממליצים על הגבלות"

    פרופ' איתמר גרוטו בראיון ל'קול חי': "הבוקר ראינו עלייה חריגה במאומתים. אולי זה אירוע חד פעמי ואולי תוצאה של פתיחת המשק בשבוע שעבר. אנחנו רוצים את פורים עם מינימום התקהלויות ולכן ההמלצה שלנו לממשלה: הגבלות על כולם, עצירת הפעילות ועוצר לילי"

    פרופ' איתמר גרוטו צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו אומר כי נתוני התחלואה הבוקר הם ככל הנראה בעקבות פתיחת המשק שהחלה בשבוע שעבר: "אחרי ימים רצופים של איזו שהיא ירידה, הבוקר אנחנו רואים עלייה, זה עוד לא ברמה שמצביע על משהו אבל בהחלט זה יכול להיות בגלל תחילת פתיחת המשק, שהחלה כבר שבוע שעבר".

    "לנו יש חשש מאוד גדול מפורים בגלל הניסיון משנה שעברה", אומר פרופ' גרוטו בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר: "היינו רוצים שפורים יהיה עם מינימום התקהלויות, ואין בעיה לקיים את מצוות החג אבל בצורה מאוד מצומצמת. אנחנו לא רוצים שפורים יקלקל לנו את פסח. ההמלצה שלנו היא להטיל הגבלות על כולם, עוצר לילי, כשהמטרה היא לצמצמם התקהלויות ואני חושב שזה רלוונטי לכל החברה הישראלית".

    גרוטו מתייחס לאפשרות של צעירים שמארגנים מסיבות מחתרתיות ואומר: "כאשר ישנו חוק וסדר רוב האנשים הנורמטיביים מקיימים את ההוראות. לצעירים יש הורים שירסנו אותם".

    בנוגע למערכת החינוך, אמר גרוטו: "אני חושב שאם נקפיד על מסיכות ועל קבוצות קטנות במערכת החינוך אפשר יהיה לקיים לימודים. ממה שאני שומע ההקפדה היא לא מספיקה. יש מדינות שפתחו את בתי הספר ולא ראו עלייה משמעותית".



    0 תגובות