עתירה מוקדמת: השופטים דחו את בקשת ראה"מ לבטל את כתב האישום

    ישראל רובין No Comments on עתירה מוקדמת: השופטים דחו את בקשת ראה"מ לבטל את כתב האישום

    בית המשפט קיבל שתי החלטות בתיק ראה"מ: עתירת ראה"מ לביטול כתב האישום בתיקי 1000 ו-4000 לאור שלא נמצאו אישורים לפתיחה בחקירה, והדרישה לפסול ראיות בשל הדרך הפסולה בה הושגו – נדחתה ע"י השופטים שהבהירו כי הטענות יילקחו בחשבון רק בסוף ההליך המשפטי

    ראש הממשלה בבית המשפט צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל הערב (שני) שתי החלטות בתיקי האלפים של ראש הממשלה בנימין נתניהו. של ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה לא יפתח לפני הבחירות, אלה בתאריך 13 באפריל ויהיה במשל שלושה ימים בשבוע בימי שני, שלישי ורביעי בשעות 9:00 עד 15:30. ראש הממשלה לא יחוייב להתייצב בכל הדיונים במשפטו.

    ההחלטה השנייה והדרמטית יותר, כתב האישום לא יבוטל כפי שדרשו עורכי דינו של ראה"מ בשל הפגמים החמורים שנפלו בכתב האישום, באי אישור היועמ"ש לפתיחת החקירות כנגד ראש הממשלה.

    השופטים כתבו בהחלטתם: "הגענו לכלל מסקנה כי לא קמה עילה מבוררת לביטול כתב האישום בתיקים 1000 ו-4000 . לא שוכנענו, נוכח השלב המקדמי של הדיון, להידרש לבקשה לפסילת ראיות שהושגו, על פי הנטען, בשל פעולות חקירה שנעשו, על פי הנטען, בטרם ניתן אישור היועץ לביצועם, ודינה להידחות, מחמת היותה מוקדמת".

    יחד עם זאת מבהירים השופטים כי נפל פגם בהתנהלותו של היועמ"ש, והבהירו כי רק בסוף ההליך ייבחן האפשרות של ביטול הראיות במשפט, "היה ראוי כי היועץ, כרשות מנהלית, ייתן את הסכמתו לפתיחת החקירות (לרבות בדיקות מקדימות), בעניינו של הנאשם, על דרך של מתן אישור בכתב".

    השופטים באו לקראת הפרקליטות ואישרו את האישור בדיעבד לכאורה של היועמ"ש רק הבהירו כי מוטב שבפעם הבאה דברים כאלו לא יישנו, "הגם שניתן להסיק לכאורה מהמסמכים, על מעורבות וליווי היועץ בחקירות, במהלך ניהולן. אכן, הכללים שנקבעו בפסיקה באשר לדרכי קבלת החלטות של רשות מינהלית ככלל, ושל היועץ בעניין פתיחה בחקירה של ראש הממשלה, בפרט, מצדיקים, לאור מעמדו הנורמטיבי החוקתי של סעיף 17 לחוק היסוד ומטעמים של אמון הציבור והבטחת סדרי מינהל תקין, ליתן הסכמה לפתיחה בחקירה על דרך של מתן אישור מפורש ובכתב, ומשלא נעשה כן, יש להצר על כך ולקוות כי מקרים דומים לאלה, לא יישנו"

     



    0 תגובות