- רדיו קול חי - -

הילדה יעל בשיחה מרגשת: "אני כבר איבדתי אבא, לא רוצה שאחרים יאבדו"

צילום: פלאש 90

אמש הובא למנוחות הרב יעקב אטיאס בן 42 מבית שמש שנפטר מנגיף הקורונה והותיר אחריו ילדים רכים, אחותו נחמה התראיינה הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן וסיפרה על האח שאיבדה, "יעקב היה אדם בריא וחסון קצת מלא, אבל היה אדם בריא ללא מחלות רקע. הוא היה שורד חזק ואם הוא לא הצליח למרות שנלחם, אז הוא לא הצליח".

יעקב רצה להתחסן אבל הוא היה אדיש, כי הוא אמר גם ככה אני בבית ולא יוצא, אבל זה הגיע אליו מאחת הילדות. פשוט האדישות גרמה לו לא להתחסן".

ביתו הקטנה יעל בת העשר, ביקשה לפנות לציבור במהדורה ואמרה: "אני כבר איבדתי מישהו שאני אוהבת, ואני לא רוצה שגם אחרים יאבדו אנשים שהם אוהבים. חיכינו במשך שנה לחיסונים, לסופסוף קיבלנו אותם, צאו להתחסן".

יעל סיפרה על אבא שלה ז"ל, "אבא שלי היה אדם מאוד צדיק, הוא בחיים לא צעק על אף אחד. גם ברגעים הקשים הוא היה איתם בכאב". עוד סיפרה יעל על משפחתה, "יש לי שלוש אחיות ואמא שלי עכשיו בהיריון".

בהמשך המהדורה" התראיין מתתיה שעלה לפני עשרות שנים מאיראן, משוכנת נווה יעקב בירושלים חולה פוליו, שנזקק לכיסא גלגלים בשל המחלה, סיפר ב"מהדורה המרכזית", על התקופה שהיה ילד אז הוריו חששו מחיסון, הרופא המשפחתי לפני 60 שנה הציע להם לא לעשות חיסון ולכן הוא נשאר משותק ברגליו עד היום, "מי שהתחסן אז הוא נשאר בריא".

מתתיה סיפר על המחלה אז, "אני הפכתי להיות גוש בשר, אני חליתי ב-4 סוגי פוליו, כך אמא סיפרה לי. זה ממש חסדי ה' שאני יכול לתפקד היום. עברו מאז 59 שנים ואני מרגיש שזה חוזר על עצמו. אנשים לא מבינים כמה זה חשוב וכמה זה יכול להציל חיים, לכו להתחסן".