- רדיו קול חי - -

המקובל הגה"צ רבי יעקב עדס: "כל הפרסומים בשמי על החיסונים – שקר וכזב"

המקובל הגה"צ רבי יעקב עדס התראיין הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן, על רקע זיוף חתימתו ואמירת דברים בשמו, על גבי מודעות רחוב הקוראות לציבור הרחב שלא להתחסן נגד נגיף הקורונה, הרב אומר בקולו הערב חד משמעית, "שנים רבות אנשים שואלים אותי בענייני בריאות, ואני לא עונה, אני אומר שאני לא מבין בבריאות. לפי ההלכה אסור לי לענות בענייני בריאות".

הרב מבהיר את דעתו ללא כחל ושרק בשיחה ואומר, "כל מי שפרסם דברים בשמי בענייני החיסונים –  הכל זה שקר וכזב. אין מצב שבעולם שאני עניתי בנושא הזה כי אני לא יכול לענות על דברים שאני לא מבין בהם".

הרב מספר על הצער הרב שגרמו לו המכתבים השקריים שכביכול בשמו, "ממש צר לי על כך, אני מצטער כבר כמה שבועות שמפרסמים בשמי וזה מצער אותי". הרב סיפר כי ביקש לדעת מי עומד מאחורי הפרסומים, "רציתי לברר מי הם המפרסמים בשמי כדי שהם יפסיקו אבל לא הצלחתי לברר", הרב מבקש ופונה לציבור ואומר, "אפשר לפרסם בשמי שכל הפרסומים בשמי הם שקר וכזב בענייני החיסונים".

הרב מאחל כי עשיית תשובה תעזור לבטל את רוע הגזירה מעל עם ישראל, "שנזכה לחזור בתשובה שלמה. הרמב"ם אומר שבזכות התשובה מתבטלים על הגזירות הקשות. זה לא הכוונה שלא לעשות צעדים רפואיים, אבל מלבד הצעדים הרפואיים צריך להתחזק בתשובה".

על השאלה האם הרב קורא לציבור ללכת ולהתחסן? משיב הרב, "אני לא מבין בזה, אסור לי לענות בזה. על פי ההלכה אסור לענות במה שאני לא בקיא. אני לא אומר לא יודע כי יש לי ספק גדול" מבהיר הרב בנחרצות ומבהיר, "אני באמת לא יודע. אני לא ידוע יותר מכל אדם אחר ברחוב, לא ביררתי ולא ואין לי איך לברר, גם אני לא יודע מה הרבנים אומרים בנושא. אני יושב בחדרי ולומד ולא מכיר מענייני העולם".