- רדיו קול חי - -

עבר בקריאה ראשונה: הרשויות יקבלו דיווח על אזרחים שלא התחסנו

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק להעברת מידע ממשרד הבריאות לרשויות המקומיות על תושבים שאינם התחסנו. ההצעה עברה ברוב של 21 תומכים מול 6 מתנגדים. כעת ההצעה תועבר לוועדת העבודה הרווחה והבריאות להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

הצעת החוק נועדה לעגן הסדר שיאפשר למנכ"ל משרד הבריאות להעביר מידע מזהה ופרטי קשר על מתחסנים ועל מי שטרם התחסנו, או התחסנו באופן חלקי, לגורמים רלוונטיים שיבקשו את המידע. בשלב זה- רק רשויות מקומיות ביחס לתושביהן, ומשרד החינוך ביחס לצוותי חינוך. ההסדר מוצע כהוראת שעה לשלושה חודשים.

בהסבר לחוק נכתב, כי הדבר נועד לרשות המקומית לבדוק פרטנית מול התושב ועידודו לקבלת חיסון, העירייה תציע סיוע בהגעת התושב למקום ההתחסנות. בחוק נקבע במפורש כי ישנו איסור להפעיל לחץ בנוגע לשימוש בסמכויות הרשות המקומית או משרד החינוך על אותו אדם שמבקשים לעודדו להתחסן.

החוק מסמיך את מנכ"ל משרד הבריאות, לברר אצל מוסדות רפואיים גופים ציבוריים או קופות חולים מידע מזהה ופרטי יצירת קשר עם אנשים שלא התחסנו ולא אפשר היה ליצור איתם קשר בדרכים הקיימות.

סגן שר הבריאות יואב קיש הציג את ההצעה ולאחר מכן תקף את החלטת ועדת החוקה שלא להאריך את ההכרזה על הבידוד במלוניות שתפקע הלילה בחצות: "הבידוד הביתי לחוזרים מחו"ל לא מספיק אפקטיבי. אנחנו מוצאים יותר מדי הפרות. לכולם ברור החשש מכניסת וריאנטים שונים וההחלטה לבטל את המלוניות היא פתיחת שער לווריאנטים. זו החלטה שגויה ומסוכנת מאוד לבריאות הציבור".

קיש הבהיר כי הוא "תומך באמירה של מציאת צמיד דיגיטלי כחלופה לבידוד וכבר יש פתרונות אך היועמ"ש אמר בפירוש שלא ניתן לעשות זאת ללא חקיקה. אז יש לנו בעיה עם בידוד ביתי, אין מלוניות ויועמ"ש שאומר אין צמיד דיגיטלי".

בנוסף התייחס סגן השר לחג הפורים ואמר: "אנחנו נכנסים לחג הפורים, אם לא נקפיד על החג ולא נמנע מאירועים בעיתים של מסיבות והפרת הנחיות, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בחג פורים רע מאוד. בחג הפורים הזה צריך להיזהר ואסור לעשות מסיבות והתקהלויות, אנחנו שומעים על נטייה לאירועים שבניגוד להנחיות, כנראה יצטרכו להוביל אותנו לעוצר לילה לתקופת הפורים."