"14 יום שכבתי בטיפול נמרץ": העדויות הקשות של הצעירים שחלו בקורונה

    צבי טסלר No Comments on "14 יום שכבתי בטיפול נמרץ": העדויות הקשות של הצעירים שחלו בקורונה

    3 צעירים שחלו באופן קשה מנדיף הקורונה, מספרים לראשונה על החוויה הקשה באשפוז בבית החולים "סורוקה" תחת הנשמה, "חשבתי לי זה לא יקרה, בסוף זה הגיע אליי. מאותו רגע חוויתי טראומה שאני לא מאחל לאף אחד". וקוראים לציבור "לכו להתחסן"

    מחלקת קורונה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגל השלישי התאפיין בחלקו בצעירים רבים שאושפזו וחלו בצורה קשה לאחר שנדבקו בעיקר מהמוטציה הבריטית, בבית החולים "סורוקה" עדכנו היום (שני) כי מאז פרוץ מגיפת הקורונה, 18 מטופלים חוברו למכונת האקמו ביחידה לטיפול נמרץ.

    בנוסף, כחלק מהמאמץ הלאומי במיגור מגיפת הקורונה וכחלק ממבצע 'ערבות הדדית' , הועברו לסורוקה בשבועות האחרונים מטופלים מבתי חולים ברחבי הארץ. חלקם סבלו מפגיעה ריאתית קשה כתוצאה מנגיף הקורונה, וחוברו למכשיר האקמו ע"י צוות מסורוקה שנסע להעבירם ליחידה לטיפול נמרץ קורונה בבית החולים.

    דיברנו עם שלושה מהם, שסיפרו לנו על ההידבקות בנגיף, ההתדרדרות המהירה, ההחלמה והדרך הארוכה בחזרה לשגרה.

    דבורה גיאנוף, בת 26, תושבת גן יבנה מספרת על הסבל הרב: "סבלתי משיעול וחולשה. מיד כשהגעתי לבית החולים אמרו שצריך להרדים ולהנשים אותי. למחרת כבר הגיע הצוות מסורוקה כדי לחבר אותי לאקמו ולהעביר אותי ליחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה.

    דבורה מספרת כי "14 יום שכבתי בטיפול נמרץ, מונשמת, מורדמת ומחוברת לאקמו. כל מי שאומר 'לי זה לא יקרה, אני צעיר' לא יודע על מה הוא מדבר. לכו להתחסן! אל תשחקו עם הגורל. תמנעו את מה שאפשר למנוע".

    גם גבי לואייף, בן 38, תושב ראשון לציון סיפר על הימים במחלקת קורונה תחת הנשמה: "הייתי מחובר לאקמו 5 ימים, מורדם ומונשם. זה לא משנה כמה בריאים אתם בשגרה, כמה אתם לא שותים, לא מעשנים וכמה אתם ספורטיביים. זה יכול לתקוף אתכם בצורה הכי קשה, למרות שאתם בלי מחלות רקע ועם כביכול פרופיל 97. לכו להתחסן" קרא גבי לצעירים.

    שאדי חאזן, בן 45, תושב באר אורה סיפר: "חיברו אותי לאקמו במשך שבוע. אני חשבתי שזה לא יקרה לי, הייתי מאלה ששמרו ובסוף זה הגיע אליי. מאותו רגע חוויתי טראומה שאני לא מאחל לאף אחד. חיי ניצלו בזכות הצוות המסור של סורוקה שטיפל בי", שאדי פנה לציבור ואמר, "אני מפציר בכם לכו להתחסן ולהציל את החיים שלכם ושל משפחתכם".

    ד״ר אורי גלנטה, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה ומנהל שירות האקמו לכשל נשימתי חריף אמר: "הגל הנוכחי מאופיין בכך שחולים צעירים רבים מגיעים למלר״ד כבר עם מחלה ריאתית קשה ביותר ונזקקים להנשמה ואפילו לחיבור לאקמו מיד בהגעתם. איש מהחולים האלו לא חוסן".

    על פי המחקרים, "החיסון מונע מחלה ב – 95% מהמקרים ומונע מחלה קשה כמעט ב – 100%. בשבועות האחרונים טיפלנו בחולים בגילאי 20, 30 ו- 40, חלקם ללא מחלות רקע או גורמי סיכון כלשהם, שהגיעו במצב קריטי לבית החולים. לו היו מחוסנים סביר כי לא היו מגיעים למצב זה".



    0 תגובות