חיל האוויר משפר את כוחו דרמטית: צה"ל רכש שני מטוסי תדלוק חדישים

    קובי פינקלר No Comments on חיל האוויר משפר את כוחו דרמטית: צה"ל רכש שני מטוסי תדלוק חדישים

    תוכנית ההצטיידות המקיפה של חיל האוויר יוצאת לדרך: נחתם ההסכם הראשון לרכישת מטוסי תדלק מסוג "בואינג". בקרוב יחל גם התהליך לרכש טייסת קרב חדשה, מסוקי סער מחליפי יסעור, חימושי אוויר מתקדמים, מערכות הגנה אווירית ועוד

    הדמייה: בואינג
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצטיידות חיל האוויר:  לאחר זמן רב החלה תוכנית ההצטיידות החשובה והדרמטית של חיל האוויר. ראש משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב, תא"ל (מיל') מישל בן-ברוך, חתם בסוף השבוע על העסקה הראשונה לרכש שני מטוסי תדלוק מסוג KC -46 של חברת "בואינג".

    המתדלקים יירכשו בעסקה צבאית מול חיל האוויר האמריקני. בשלב הבא יירכשו שני מתדלקים נוספים, מתוך צי עתידי של שמונה מטוסים. כל המתדלקים יותאמו לתצורה ישראלית ולדרישות המבצעיות של חיל האוויר. כמו כן, במטוסים ישולבו גם מערכות ישראליות. אספקת המטוסים הראשונים צפויה באמצע העשור הקרוב.

    שר הביטחון בני גנץ בירך על השלמת העסקה הראשונה: "אני מברך על ההתקדמות ברכש שהיא קריטית, בנקודת הזמן הזו. מדובר בתוכנית שהיא אבן יסוד בתפיסת הביטחון של צה"ל. אני מבקש להודות לידידתנו הגדולה, ארה"ב, על תמיכתה במדינת ישראל, בכל הרמות".

    שר הביטחון הוסיף, "נמשיך לפעול בכדי להשלים את ההסכמים שיאפשרו לצה"ל לממש את ייעודו, ולהתקדם מול המשימות שניצבות מולנו בזירות השונות, קרוב ורחוק, בים, באוויר, ביבשה ובמרחב הקיברנטי."

    תוכנית הרכש מכספי הסיוע האמריקני הינה אבן דרך משמעותית להתעצמות חיל האוויר ולבניין כוחו של צה"ל לעשורים קדימה. בין מרכיבי התוכנית – הצטיידות בטייסת חדשה של מטוסי "אדיר" (F35), מתדלקים (KC-46), מסוקי סער מחליפי יסעור, חימושי אוויר מתקדמים, מערכות הגנה אווירית, פלטפורמות ימיות ויבשתיות חדשות ונושאי סייבר ודיגיטל.



    0 תגובות