3,041 מאומתים חדשים אתמול; אמ"ן: בשבועות הקרובים תיתכן עליה חוזרת

    צבי טסלר No Comments on 3,041 מאומתים חדשים אתמול; אמ"ן: בשבועות הקרובים תיתכן עליה חוזרת

    אתמול התגלו 3,041 נשאי קורונה מאומתים | 838 חולים במצב קשה ו-275 מונשמים | מניין הקורבנות עלה ל-5,585 נפטרים | 2,997,642 מחוסנים בישראל במנה השנייה | על פי דו"ח אמ"ן, מגמת הירידה בתחלואה נמשכת, אך היקף ההדבקה עדיין גבוה | באמ"ן מזהירים כי בשבועות הקרובים תיתכן עליה חוזרת בתחלואה

    בדיקות קורונה צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הבריאות מעדכן הבוקר (שני) כי אתמול התגלו 3,041 נשאי קורונה מאומתים, מתוך 50,020 בדיקות שבוצעו – 6.3% חיוביים מסך הבדיקות. מניין הנדבקים הכולל מאז תחילת המגיפה עומד על 752,398. מאז חצות התגלו 1,270 מאומתים נוספים ו-358 חולים פעילים. 5 חולים קשה נוספו.

    מניין החולים הפעילים עומד על 39,640, מתוכם 37,709 בטיפול בית/קהילה, 621 במלוניות ו-1,310 מאושפזים בבתי החולים. 838 מתוכם במצב קשה, 327 במצב קריטי ו-275 חולים קשה נזקקים לסיוע נשימתי.

    מניין הקורבנות המצטבר מאז תחילת המגיפה עלה ל-5,585 נפטרים.

    מבצע החיסונים: 4,376,971 איש בישראל קיבלו את מנת החיסון הראשונה, 15 מחצות. 2,997,642 מתוכם קיבלו גם את המנה השנייה, 60 מחצות.

    בתוך כך, נרשמת עליה קלה במקדם ההדבקה

    על פי הדו"ח היומי של מרכז המידע והידע למערכה בקורונה, של אגף המודיעין, מגמת הירידה בתחלואה נמשכת, אך היקף ההדבקה עדיין גבוה – מספר החולים הקשים ממשיך לרדת (ירד מתחת ל-850) ומקדם ההדבקה בסימן ירידה, אך מזוהה בלימה שלה בימים האחרונים; כל חולה מדביק בממוצע פחות מאדם אחד, סימן לדעיכה בהתפשטות המגפה. עם זאת, שיעור החיוביים הארצי (כ-6.5% בממוצע שבועי) ממשיך להיות גבוה יחסית.

    שינוי תמהיל הגילאים של החולים הקשים – ישנה ירידה ברורה בשיעור המאומתים ובתחלואה הקשה בקרב המבוגרים בני 60+, בשל מבצע החיסונים; עם זאת, ניכרת עלייה במספר החולים במצב קשה החדשים בקרב הקבוצות הצעירות יותר, המהוות לאחרונה קרוב לחצי מהתחלואה הקשה החדשה. למרות השינוי בתמהיל גילאי החולים, נראה שהיקף ההדבקה הנרחב והעובדה שחלק ניכר מהאוכלוסייה טרם חוסן, גורמים לקצב איטי בירידת התחלואה הקשה.

    באמ"ן מזהירים כי בשבועות הקרובים תיתכן עליה חוזרת בתחלואה, בשל הסרת המגבלות ותפוצתו הנרחבת של הוריאנט הבריטי, שהפך זה מכבר לדומיננטי בישראל; זן זה מדבק בהרבה ביחס לזנים קודמים ונראה כי הוא גם קטלני יותר בעד 30-70% ביחס לזן הנגיף המקורי. לכן, יותר מאי פעם, נדרשת אחריות אישית והקפדה על ההנחיות, בפרט על רקע חג הפורים השבוע.

    יעילות החיסונים בהגנה מול הזנים החדשים ובמניעת הדבקה – החיסונים הם הכלי היעיל ביותר להפחתת תחלואה קשה, גם מול הזנים החדשים שזוהו בארץ (ובפרט חיסוני פייזר שנמצאו יעילים מול הזן הדרום אפריקאי והבריטי); בנוסף, מחקרים חדשים מעלים שהחיסונים יעילים מאוד במניעת הדבקה (בשיעור של עד 90%) ולפיכך מי שמתחסן מגן לא רק על עצמו אלא גם על סביבתו ובפרט על היקרים לו. יוזכר, כי ישראל השלימה כבר יותר מ-7.3 מיליון מנות חיסון, מתוכן כ-2.9 מיליון חיסוני מנה שנייה.

    השלמת חיסון אוכלוסייה מבוגרת (בני 50 ומעלה) – נותרו כ-9.5% מאוכלוסיה זו (לאחר ניכוי המחלימים) שטרם חוסנו בחיסון ראשון. יודגש, כי עד לשבוע לאחר המנה השנייה, החיסון מקנה הגנה חלקית בלבד, וכי עד להתחסנות רחבה גם בקרב בני 40 ומעלה, יוותר סיכון לתחלואה קשה באוכלוסיה.

    באמ"ן מדגישים שוב את החשיבות של הקפדה על הנחיות הריחוק החברתי, הימנעות מהתקהלויות, עטיית מסכות תקניות, שמירה על בידוד וביצוע בדיקות בעת הצורך – גם עבור מחלימים ומחוסנים. לצד זאת, ובפרט על רקע פתיחת מוסדות החינוך, יש להמשיך בפתיחה מבוקרת של הסגר ולהמשיך לפעול למניעת הכנסת וריאנטים זרים.



    0 תגובות