הקשיים להיכנס ארצה: סגן השר מקלב דורש לעכב את תקנות הקורונה

    אבי רבינא No Comments on הקשיים להיכנס ארצה: סגן השר מקלב דורש לעכב את תקנות הקורונה

    סגן השר מקלב מקיים מגעים עם השרים הרלוונטיים בניסיון לשנות את התקנות הנוגעות לסגירת השמים ולאפשר לכל אזרח ישראלי שרוב חייו בארץ להיכנס ארצה

    נתב"ג | צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרסום ראשון: סגן השר אורי מקלב קיים מרתון שיחות עם חברי הקבינט השרים דרעי, אדלשטיין ומירי רגב, בניסיון לשנות את התקנות הנוגעות לסגירת השמים ולאפשר לכל אזרח ישראלי שרוב חייו בארץ להיכנס ארצה.

    כיום ועדת החריגים לאישור כניסה ויציאה מהארץ אינה יכולה לאשר מקרים רבים של הורים לילדים או בעלי משפחות השוהים בחו"ל, היות ואינם עומדים בקריטריון של 'מרכז חייו בארץ'. מדובר במקרים בהם הורים למשפחות נמצאים בחו"ל לצרכים שונים כגון צרכי עבודה ואינם יכולים לשוב למרות שכל משפחתם בארץ ועיקר חייהם בארץ אך הם נמצאים רבות בחו"ל לצרכים שונים, בשל כך דורש סגן שרת התחבורה מקלב לתת את הסמכות לוועדת החריגים לאשר מקרים אלו.

    סגן השר מקלב: "לא יעלה על הדעת שאנשים בעלי משפחות פה בישראל לא יוכלו להגיע שבועות רבים לארץ רק בגלל שמקום עבודתם דורש מהם טיסות רבות לחו"ל, עיקר מקום המגורים הקבוע של אזרחים אלו הוא פה בארץ למרות של פי הרישומים הם שוהים הרבה בחו"ל, מדובר באזרחים שאינם גרים בשני מדינות אלא עיקר משפחתם בישראל, מטבע הדברים מדובר במקרים קשים ויש בהם מקרים הומניטריים קשים ביותר, אין דבר אלמנטרי יותר מכך. לצד זאת גם סטודנטים שמשפחתם פה אך אינם אזרחים ישראלים ועיקר חייהם כאן בארץ אינם יכולים לשוב לביתם בארץ".

    ל'קול חי' נודע עוד כי הבוקר (ראשון) יתקיים דיון בוועדת החוקה של הכנסת בראשות חה"כ יעקב אשר, שם יידרשו להאריך את ההגבלות על השמים הסגורים בשבועיים.

    לבקשתו של סגן השר אורי מקלב, התקנות יחודשו לפרק זמן קצר ולא לשבועיים, זאת במטרה להביא לשינוי התקנות הנוקשות הנוגעות לסגירת השמים.



    0 תגובות