סער: "המפלגות החרדיות קשרו את גורלן באופן טוטאלי לנתניהו"

    ישראל רובין No Comments on סער: "המפלגות החרדיות קשרו את גורלן באופן טוטאלי לנתניהו"

    יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער בראיון ל'קול חי': "המפלגות החרדיות החליטו לקשור את גורלן באופן טוטאלי לנתניהו. אני לא חושב ששלטונו טוב לישראל" | עוד אמר: "לא נשב בממשלה עם הרשימה המשותפת. יש לה עמדות קיצוניות"

    גדעון סער צילום: פלאש 90
    9:00
    24.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער אומר כי מדינת ישראל צריכה שינוי ותוקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו: "אני חושב שישראל צריכה שינוי וגם במגזר החרדי מבינים שנתניהו ניהל את המשבר בצורה כושלת. הוא מעדיף אינטרסים אישיים על פני טובת המדינה. צריך גם שינוי בשיח".

    בשיחה עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, אומר סער: "אי אפשר להמשיך לגרור את ישראל כמו סחבה אחרי האינטרסים האישיים של נתניהו. לא ניתן להמשיך בחוסר היציבות הזה". 

    סער התייחס להישג של ראש הממשלה בעניין החיסונים: "אני בהחלט פרגנתי בסוגיית החיסונים אבל זה לא סותר ולא מכסה על הכישלון המוחלט בניהול ענייני הקורונה, וכולל בנושא הכלכלי והחינוך וגם פירצת הענק בנתב"ג שייבאה לארץ מוטציות שכתוצאה מהן יש אלפי קורבנות. הנושא לא הסתיים והקורונה עדיין פה".

    ביחס לשאלה עם מי יקים קואליציה לאחר הבחירות, ענה סער: "אינני עוסק בספקולציות שמקומן יום אחרי הבחירות", והוסיף: "אלו שלא מאמינים שצריך שינוי שיצביעו לנתניהו. מי שרוצה שינוי שיצביע לי".

    עוד אמר סער בראיון: "לנתניהו בשלוש מערכות הבחירות האחרונות לא היו 61 וסביר להניח שגם עכשיו לא יהיו לו. ואם לא יהיו לו אני ירכיב ממשלה. כבר הרכבתי ממשלות בישראל, אבל לאחרים ולא בראשותי".

    סער המשיך ותקף: "נתניהו העדיף לגרור את ישראל למערכות בחירות נוספת שעולה מיליארדים ותרחיב את השסעים. אני לא מתרשם מההנהגה שלו ולא רק בענייני הקורונה". 

    סער נשאל בראיון האם שינה דעתו בנוגע לכהונת ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום: "אני אמרתי בצורה מפורשת בזמנו כשהעניין נדון בבג"ץ, שהחוק מאפשר לאדם שהוגש נגדו כתב אישום לכהן כראש ממשלה ואני עדיין ושב כך מבחינה עקרונית, אבל נתניהו הוכיח בשנה האחרונה שהוא מעדיף את האינטרסים האישיים על פני טובת המדינה". סער הוסיף: "אנחנו נגביל את האפשרות לכהן כראש ממשלה ל-8 שנים".

    סער קובל על המונח 'חרמות' ביחס לפוליטיקאים שלא מוכנים לשבת בממשלות מסוימות: "כשאדם מחליט שהוא לא יכול לשבת בממשלה מסוימת כי היא עושה רע לעם ישראל – הוא לא מחרים אף אחד אלא מסרב לעשות רע לעם ישראל. תפיסה שעושה דה לגיטימציה לאופוזיציה היא תפיסה שלא מבינה מהי מהות הדמוקרטיה. אני לא שומע אתכם שואלים את דוברי הליכוד למה הם מחרימים את גדעון סער".

    לדברי סער: "מדינת ישראל תתקיים גם אחרי נתניהו וזה יקרה ובקרוב". ביחס להתבטאויות פוליטיקאים שונים כלפי החרדים אמר סער: "אני אחראי לדבריי ולא לדבריהם של חברי ומנהיגי מפלגות אחרות, כולל ישראל ביתנו".

    "בהשקפת העולם שלי נושא הזהות היהודית חשוב לי", אמר סער. "לגבי היחס לציבור החרדי, אני מחשיב את עצמי אוהב ישראל ויש לי חברים חרדים רבים ואין בעיני מישהו שהוא לא שייך לעם ישראל כי הוא לא כמוני. אבל המפלגות החרדיות החליטו לקשור את גורלן באופן טוטאלי לנתניהו. אני לא חושב ששלטונו טוב לישראל".

    "אין מישהו במפלגות החרדיות שאני לא מדבר איתו או שהוא לא מדבר איתי. כל השיח עם המפלגות יתקיים אחרי הבחירות במרץ ובכפוף לתוצאות".

    סער טען ראש הממשלה מפחד ממנו: "מה אתה מסיק מזה שנתניהו כל כך מתאמץ להציב את לפיד כיריבו? שהוא פוחד ממני ונוח לו למצב את לפיד כיריבו, משום שהוא מבין שלפיד אין סיכוי להקים קואליציה והוא לא ממוקם גבוה במדדי ההתאמה לראשות הממשלה".

    סער נשאל האם הוא מתואם עם בנט בשיח בקמפיין: "אין ביני לבנט הסכמות למעט הסכמה אחת לחתום על הסכם עודפים כחלק מכך שלא ילכו קולות לאיבוד. האם אני רואה את בנט כשותף? בהחלט כן, אבל אין ביננו סיכום כלשהו".

    סער התייחס לכך שבליכוד מכנים אותו 'חלק מגוש השמאל' ואמר: "כשנתניהו כלל את לפיד כשר אוצר בממשלתו, את לבני, את ברק, את גנץ ואת ניסנקורן – ההטפה הזו נלעגת ובונה על זיכרון קצר של הציבור. אני מזכיר שהוא זה שיושב עכשיו עם כחול לבן".

    לסיום, הצהיר סער: "לא נשב בממשלה עם הרשימה המשותפת. יש לה עמדות קיצוניות".



    0 תגובות