שר הבריאות: "רק מתחסנים יוכלו להיכנס לבי"כ הפועלים לפי התו הירוק"

    איתי גדסי No Comments on שר הבריאות: "רק מתחסנים יוכלו להיכנס לבי"כ הפועלים לפי התו הירוק"
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי ובכירי משרד הבריאות הציגו היום (חמישי) את התו הירוק שיחל לפעול מיום ראשון הקרוב. במסיבת העיתונאים הוצג דרכי הנפקת תו המתחסן, תוך שימת דגש על אבטחת התו באמצעות QR. ביום ראשון משרד הבריאות גם ייצא בקמפיין התו הירוק.

    שר הבריאות אמר במסיבת העיתונאים: "היום אנחנו מציגים בשורה ענקית למתחסנים – כך ייראה השלב הראשון שלכם בחזרה לחיים הכמעט נורמליים. מתחסנים ומחלימים יוכלו החל מיום ראשון ללכת לחדרי הכושר, להופעות, לבתי מלון, לבתי כנסת שיירשמו כאלה שמשתמשים בתו הירוק".

    שר הבריאות הבהיר כי "בקרוב יהיו מקומות עבודה שכדי לעבוד בהם העובדים יצטרכו או להיות מחוסנים או לעבור בדיקת קורונה כל 48 שעות".

    על רקע דיווחי פייק ניוז על כפיית חיסונים הבהיר שר הבריאות, "אין ולא תהיה חובת חיסון במדינת ישראל. מי שבוחר לא להתחסן זכותו. לא יהיו גם סנקציות אישיות נגד מישהו שלא יתחסן. צריך להבין שזו זכות גדולה שניתנה לכולנו להתחסן, דבר שמדינות רבות בעולם לא הגיעו אליו".

    עם זאת הבהיר השר אדלטיין, "חובתנו לדאוג לבריאותם של כלל אזרחי ישראל, ועל כך לא נתפשר. לצערי, רבים מאותם מחוסנים החליטו שאין צורך במסכה. אני מבקש שוב – הקפידו על מסכות גם אם התחסנתם. אין דרך אחרת לשמור על הבריאות".

    על הפעילות בבתי הספר אמר אדלשטיין, "יכול להיות שיושב מישהו ומתאכזב שהוא עוד לא מחוסן. לא מאוחר מדי. אנחנו מחסנים גם את תלמידי יא-יב. כיתה בה כולם יהיו מחוסנים תוכל בפסח לצאת לפעילות שכיתות אחרות אולי לא יוכלו לעשות. לא מאוחר לעשות את זה".

    שר הבריאות אדלשטיין הזהיר בחריפות מניסיון של זיוף תעודת מתחסן, "בשבועיים הקרובים נהיה בהרצה. לתקופת המעבר אנחנו שוקלים לאפשר גם שימוש בתעודת מתחסן. אני רוצה לומר לכל מי שעוסק בזיופים – תדעו שאנחנו על האפשרות הזאת".

    עוד הוסיף, "מי שחושב שזה משחק ילדים וידפיס תעודת מתחסן למרות שלא התחסן בסופו של דבר ייתפס והבילוי הזה יכול גם להסתיים בכלא. יש סדרה ארוכה של סעיפים בחוק שמאפשרים להשתמש בתעודה מזויפת. כדאי מאוד להיזהר".

    בסיום דבריו הסביר אדלשטיין האם קיימת אפשרות לסגר רביעי, "לגבי ההמשך, תלוי בכולנו. אם נמשיך בקצב התחסנות גבוה ונשמור על ההנחיות – לא נצטרך סגר רביעי".

    פרופ' חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות אמר במסיבת העיתונאים: "במקום בו אנשים מתחסנים, הם יוכלו עם התו הירוק ללכת לחדרי כושר מסעדות ובעתיד לקיים פעילויות בינלאומיות".

    עוד הוסיף, "צריך לזכור כי התמריץ העיקרי להתחסן הוא הבריאות של כולנו. לא ידוע עד כמה מחוסן מדביק. ידוע שמדביק פחות – אבל אנו חיים עם בני משפחה שלא יכולים להתחסן ואנו רוצים לשמור על בריאות ילדינו".

    לוי הדגיש על אפשרות של זיוף תעודת מתחסן ואמר, "בנושא זיופים של תעודות מתחסן  או התו הירוק. היום קיימנו פגישה עם בכירים במשטרה על האכיפה וענישה בלתי מתפשרת נגד נותני תו ירוק מזויף והמשתמשים בזיופים".



    0 תגובות