על רקע משבר הקורונה הכלכלי והבריאותי המתמשך, איגוד העובדים הסוציאליים ערך סקר בקרב 699 עו"סים על מנת להבין את השלכות משבר הקורונה על השירותים החברתיים בישראל.
91% מהעובדים הסוציאליים דיווחו על קושי של מטופליהם במימון צרכים חיוניים כמו מזון, דיור, מים וחשמל, 68% דיווחו על גידול בפניות על מצוקה כלכלית, 56% דיווחו על קריאת עזרה מאנשים שלא נזקקו לפני הקורונה לשירותי הרווחה, 85% דיווחו על זינוק במספר הפונים, 72% דיווחו על פגיעה ביכולתם לתת מענה לבעיות ו-43% סיפרו שהם נאלצים לדחות פניות יותר מאשר בעבר או לייצר רשימות המתנה לקבלת השירות.
בנוסף, 79% מהעו"סים דיווחו על גידול בפניות הנוגעות למצוקה רגשית ונפשית, ו-36% מהם דיווחו על גידול בקשיים בלימודים ובנשירה ממסגרות.
97% ציינו שיש פגיעה בעבודה וההכנסה של שכירים ו-95% ציינו שיש פגיעה בהכנסה של עצמאיים, מתוכם 73% הדגישו שהפגיעה היא במידה רבה או רבה מאוד.
כמו כן, 26% דיווחו על גידול בפניות בנוגע לתעסוקה והכשרה מקצועית.