- רדיו קול חי - -

כחצי טון מזון כשר הגיע בטיסת החילוץ לקהילה היהודית במולדובה

על מטוס החילוץ המיוחד של ישראייר שנשלח לחלץ ישראלים ממולדובה, הועמס גם משלוח מיוחד לקהילה היהודית במדינה המזרח אירופאית: חצי טון מוצרי מזון שישמשו גם לחג הפסח

כחודש וחצי לפני חג הפסח, וההיערכות לקראת סגירת הגבולות ונמל התעופה של מולדובה, חייב את הקהילה היהודית במדינה לדאוג בהקדם לאספקה של מוצרי מזון כשרים למהדרין ומצרכי חג הפסח הנלווים. את הפתרון המפתיע סיפק מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס שלקח על עצמו הטסה של מאות קילוגרמים של מצות ומוצרי מזון וכן דאג באופן אישי לאישורים להטסתם.

ביום חמישי האחרון, רגע לפני שסגר אווירי נוסף יכנס לתוקפו במולדובה, יצאה טיסת חילוץ להחזיר ארצה ישראלים שנתקעו במזרח אירופה עוד טרם הסגר. אל הטיסה הצטרף גם רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן, שדאג לרכישת המוצרים, פריקתם ושינועם לקהילה וחזר כשעה לאחר הנחיתה יחד עם טיסת החילוץ חזרה לישראל.

מבצע ההטסה שכלל תיאום מוקדם עם בכירים ברשויות המס במולדובה, אפשרו לקהילה המקומית לקבל את המוצרים הכשרים וכן לחגוג את חג הפסח כהלכתו עם בשר, יין, מוצרי מזון יבשים כשרים לפסח, ומוצרים נוספים שישמשו את אנשי הקהילה היהודית המקומית בתקופה הקרובה ובחג הפסח.

רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן הודה בחום למנכ"ל ישראייר אורי סירקיס וציין כי לולא הסיוע, יהודי מולדובה לא היו יכולים לצרוך אוכל ומזון כשר בתקופה הקרובה ובחג הפס