כמידי שבוע: יומן החוץ עם שלמה ריזל | האזינו

    שלמה ריזל No Comments on כמידי שבוע: יומן החוץ עם שלמה ריזל | האזינו

    כמידי שבוע, מסכם לכם כתב חדשות החוץ את החדשות העיקריות שהתחרשו ברחבי הגלובוס בשבוע האחרון | והשבוע: מזג האוויר הסוער שמגיע אלינו מרוסיה ועבר בדרך ביוון, המחסור בחיסונים באירופה, משפט ההדחה של טראמפ והשיחה שטרם התקיימה בין נתניהו לביידן | הצטרפו למסע קצר ברחבי הגלובוס, מבטיחים שיהיה מרתק

    שלמה ריזל
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יוון – מזג האוויר

    בכל פעם אנו מדווחים לכם ביומן שלנו על תככים מדיניים בין מדינות, מלחמות אזרחים והפגנות וגם על פוליטיקות פנימיות במדינות כאלו ואחרות, אבל הפעם נפתח עם קולות שונים ואופטימיים יותר.

    בשעות האלו, בעודנו ממתינים לסופה הקרה שאמורה להגיע אלינו הישר מרוסיה במהלך הלילה ושתביא בכנפיה סוף סוף את השלג לירושלים ולהרי הצפון והמרכז, עברה הסופה הזו ביוון.

    המדינה בדרום אירופה שערי החוף והאיים שלה הפזורים בים התיכון אינם רגילים לראות שלג כבמחזה שבשגרה, זוכים לראות כעת שלג, והמון בכל רחבי המדינה.

    אירופה – חיסונים

    ובו בזמן סערה אחרת עוברת על אירופה, סערת החיסונים. מעצמות אירופה עומדות נבוכות מול העובדה שהן אינן מצליחות לקבל חיסונים ולתת אותם לאזרחיהן. אפילו גרמניה, מדינה שחברה שפועלת בה היתה מעורבת בייצור החיסון של פייזר שניתן כאן בארץ לכל מאן דבעי, לא מצליחה לחסן את אזרחיה. הסיפור דומה גם בצרפת הגדולה ובמדינות אחרות ביבשת, ובינתיים כל מי שלא חצה את גיל 75 יכול רק לחלום על חיסון. אנשים מתחת לגיל 40 יכולים לחלום על חיסון ראשון שקיבלו אותי מתישהו בקיץ.

    מי שבכל זאת הצליח להוביל מהלך ממשי הוא ראש הממשלה הבריטי בוריס גו'נסון. אחרי שכפה על אירופה את ההיפרדות הסופית ממנה, במסגרת ההסכם על הברקזיט, הוא אינו מחוייב עוד למכסת החיסונים של בריסל, ובריטניה היא המדינה המובילה באירופה במספר החיסונים שהיא מעניקה לאזרחיה. חמשה עשר מיליון נפש שהם כמעט רבע מאוכלוסיית המדינה כבר חוסנו וההערכה כי עד פסח יחוסנו מחצית מהאזרחים.

    ארה"ב – משפט ההדחה של הנשיא לשעבר טראמפ

    ועכשיו למנה העיקרית של היומן שלנו, לזיכוי המוחץ של נשיא ארה"ב לשעבר טראמפ ממשפט השדה שנערך לו השבוע בסנאט בניסיון להרשיעו על חלקו כביכול במהומות שהתרחשו בקפיטול ולראות בו את האחראי להם בתור המסית הראשי. ביומן שלנו לפני חודש חזרנו לקולות שהתרחשו באותו היום ושמענו באופן ברור את הדברים שאמר טראמפ שלא היתה בהם כל הסתה, אבל בקרב הדמוקרטים, כשהם נלהבים מניצחונם ההיסטורי היה רצון לנקום.
    רצון לנקום גם אם אין דבר מאחורי ההאשמות שלהם.

    הניסיון להאשים נשיא מכהן, בפעם הראשונה אי פעם בהסיטוריה האמריקאית, במשפט שני שנערך לו נעשה לא רק כדי להכאיב אלא בעיקר כדי לנטרל את טראמפ מניסון להתמודד שוב בבחירות הבאות לנשיאות ארה"ב בעוד ארבע שנים.

    בסופו של דבר, וכצפוי, ההצבעה בעד ההדחה נדחתה. כל אחד מ-100 החברים בבית הנבחרים העליון, הלא הוא הסנאט היה שופט בדיון הזה, אבל כדי להדיח את טראמפ היה צורך ברוב של שני שלישים, כלומר 67 אצבעות נגדו. בפועל השיגו הדמוקרטים רק 57, מתוכם 50 דמוקרטים ועוד 7 רפובליקנים שבגדו במפלגתם.

    אגב, אם תהיתם, טראמפ מוביל בענק בכל הסקרים על זהותו של המועמד מטעם הרפובליקנים למירוץ לנשיאות בעוד 4 שנים.

    ארה"ב-ישראל – השיחה המתמהמהת בין ביידן לנתניהו

    חודש עבר מאז כניסת ביידן לבית הלבן, הוא עדיין לא מצא את הפנאי לשוחח עם נתניהו, דוברת הבית הלבן גן סאקי נשאלה על כך לאחרונה במסיבת עיתונאים בבית הלבן.

    במענה לשאלה אם ישראל וסעודיה הן "בעלות ברית חשובות" של ארצות הברית – סאקי התחמקה מלספק תשובה ברורה אך ציינה בשלב אחר בתדרוך כי "יש לנו מערכת יחסים ארוכה וחשובה עם ישראל".

    "האם את יכולה להסביר מה הממשל מנסה להשיג במזרח התיכון? למשל, האם הוא עדיין רואה בישראלים ובסעודים בני ברית חשובים?".

    היא השיבה: "יש תהליכים מתמשכים ותהליכים פנים-ממשלתיים שמתרחשים. אישרנו פגישה בין-ממשלתית רק בשבוע שעבר כדי לדון במגוון נושאים שקשורים למזרח התיכון. אני חושבת שצריך לתת לתהליכי המדיניות האלה להתגבש לפני שנציג מה יהיו גישות הביטחון הלאומי שלנו במגוון נושאים".

    סאקי גם נשאלה בתדרוך מדוע נתניהו וביידן עדיין לא שוחחו, ומתי תתקיים שיחה כזו. "אין לי תאריך מדויק או ציר זמן לתת", השיבה. "אני יכולה להבטיח שהוא ידבר עם ראש הממשלה בקרוב, והוא מצפה לעשות זאת.



    0 תגובות