הרה"ר הגר"ד לאו בקריאה לציבור: "על פי ההלכה – חובה להתחסן"

    אבי רבינא No Comments on הרה"ר הגר"ד לאו בקריאה לציבור: "על פי ההלכה – חובה להתחסן"

    הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו מפרסם קריאה לציבור להתחסן נגד נגיף הקורונה ואף פוסק כי מדובר בחובה הלכתית: "חובת האדם להישמר ולהיזהר אינה ניתנת לבחירה. אסור לאדם ח"ו להזיק לגופו וכ"ש לזולתו. מי שלא מתחסן לא רק שהוא עלול להיפגע בעצמו, אלא בעיקר, עלול לפגוע בזולתו"

    הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו, מפרסם הבוקר (רביעי) קריאה בנושא חובת הציבור להתחסן בחיסון נגד נגיף הקורונה. את הקריאה פרסם לאחר פגישה עם פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש.

    "כבר שנה שנגיף הקורונה מכה בעולם ואנחנו מבקשים דרכים להתמודד איתו, זכינו ואינה הקב"ה לידינו אפשרות חיסון ורבים המתלבטים האם על פי ההלכה ישנה חובה להתחסן נגד נגיף הקורונה", פותח הגר"ד לאו במכתבו.

    "עפ"י חוות דעת הרופאים הבכירים בישראל ובעולם כולו החיסון הוא המענה לנגיף. יודגש, הסכנה מן המחלה היא ודאית. הסיכונים מהחיסון הינם ספק ועמדתם היא חד משמעית שחובה להתחסן אלא אם רופאו מורה לו אישית אחרת".

    הרה"ר ממשיך וכותב, כי "חובת האדם להישמר ולהיזהר אינה ניתנת לבחירה. אסור לאדם ח"ו להזיק לגופו וכ"ש לזולתו. מי שלא מתחסן לא רק שהוא עלול להיפגע בעצמו, אלא בעיקר, עלול לפגוע בזולתו. כבר לפני שנה כבר הבהרתי שיותר ממה שחייב אדם לשמור על עצמו שלא ינזק, חייב להישמר שלא להזיק את זולתו. הן נזק גופני והן נזק רוחני".

    "שמירה על בריאות נכונה היא אתגר שיתן לנו את היכולת למלא את חובותינו בעולם בעל תוכן משמעותי. האחריות לדאוג לאדם לרפואת עצמו היא קודם כל חובה המוטלת עליו", מוסיף הגר"ד לאו.

    "צווי התורה של "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" כולל גם החובה לרפואה מונעת והחיסון הקיים מסייע לכך. לדעתי, מי שלא מקיים צווי זה הרי הוא בגדר של כופר בטובה שהקב"ה העניק לעולמו ונתן לנו בס"ד אפשרות לצאת ממיצר זה ומנגף הקורונה", חתם הרב הראשי את מכתבו.



    0 תגובות