ועדת הבחירות החליטה; מועמדת "העבודה" תיפסל

    אבי רבינא 1 Comment on ועדת הבחירות החליטה; מועמדת "העבודה" תיפסל

    חברי "העבודה" ו"עצמה יהודית" עתרו כנגדה – ועדת הבחירות החליטה: איביסתאם מרעאנה לא תוכל להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ישראל בשל התבטאויותיה בעבר; ההכרעה עוברת לבג"ץ

    וועדת הבחירות צילום: פלאש 90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת ועדת הבחירות פסלה לפני זמן קצר את מועמדותה של מספר 7 ברשימת מפלגת העבודה, אבתיסאם מראענה. שתי בקשות פסילה הוגשו נגדה, של קבוצה מאנשי מפלגת "העבודה" ושל עוצמה יהודית המאיישת מספר מקומות ברשימת "הציונות הדתית".

    שישה עשר חברי ועדה הצביעו בעד הפסילה בעוד חמישה עשר חברים התנגדו. ש"ס תמכה בהצבעה לצד הליכוד, עוצמה יהודית וימינה. יהדות התורה וישראל ביתנו נמנעו. בית המשפט העליון יידרש להכריע בעניינה. הפסילה הינה היסטורית. מפלגת "העבודה" לא זכתה לפסילות מסוג זה עד כה.

    נציג יהדות התורה בוועדה, אברהם ובר, הסביר את הימנעותו: "אין טעם בדיון הזה מאחר ובסוף מי שמחליט זה בית המשפט העליון. כך היה בכל הפעמים הקודמות. משכך, אינני רואה טעם בהצבעה בוועדה ובשל כך אמנע".

    איתמר בן גביר

    אוליביר פיטוסי, פלאש 90

    עו"ד איתמר בן גביר הביא בנאומו בוועדה מספר ראיות המעידות כי מראענה תומכת בהשמדת יישוב בישראל. הראיה המרכזית היא בדברים שאמרה מראענה בראיון עיתונאי: "אם הייתי יוזמת תסריט אפוקליפטי הייתי משמידה את זכרון יעקב". בן גביר הדגיש כי בתשובתה לוועדת הבחירות מראענה עמדה מאחורי דבריה ולא הכחישה אותם. בן גביר אף הביא דבריה של מראענה בהם ביזתה את חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, כאשר כתבה בדף הרשת החברתית שלה: "לא עמדתי בצפירה, הייתי בנהיגה בזמן של המדינה כמעט עמדה דום. אלה היו שתי הדקות בזמן הצפירה. הכביש היה ריק ואני המשכתי לחשוב על מה שעניין אותי באמת באותו רגע".

    בנוסף, אמר בן גביר כי "קראתי את התגובה של היועץ המשפטי לממשלה והתביישתי. התביישתי כי היועמ"ש בעניין מרזל וגופשטיין דיקדק בכל פרט ופרט, ובתשובת היועמ"ש הוא פשוט מתעלם מהאמירה שלה להשמיד את זכרון יעקב".

    בן גביר חתם את נאומו: "הגשתי את הבקשה הזו בדחילו ורחימו, בפחד ורעדה, כי בכל זאת מדובר במתמודדת במפלגת העבודה ההיסטורית. אותה מפלגה, שעל אף המחלוקות שיש לי עם אנשיה, בנתה את המדינה הזו. אבל אני חושב שדווקא בגלל זה, כדי לעשות כבוד לבן גוריון, לוי אשכול, גולדה מאיר, יצחק רבין ושמעון פרס – אל יהיה חלקה עמהם. מי שרוצה להשמיד את זכרון יעקב לא צריך להיות בכנסת ישראל. הוא צריך להיות במקום אחר – בכלא. אבל וודאי לא בכנסת ישראל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איתמר צודק, ככה צריך לעשות לכל תומכי הטרור ובכללם הערבים