נערכים לימי קרב: פיקוד הצפון מעלה הילוך, ונכנס לנתיב המהיר

    קובי פינקלר No Comments on נערכים לימי קרב: פיקוד הצפון מעלה הילוך, ונכנס לנתיב המהיר

    על רקע רצון הנקמה של מזכ"ל חיזבאללה על הריגת חלק מפעיליו ושינוי המשוואה מול ישראל, בצה"ל נערכים לאפשרות של הסלמה מהירה בצפון שתכלול אף מספר ימי קרב ומתאמנים באינטנסיביות. מפקד פיקוד צפון: "עלינו להגיע חזקים ומוכנים לעימותים שעלולים להתפתח בזירה הצפונית"

    תרגיל צהל"י צילום: דובר צה"ל
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערכת המצב השנתית של אגף המודיעין בצבא, שפורסמה בשבוע שעבר, קבעה שהצפון הוא המוקד הנזיל ביותר באזור, והאפשרות להסלמה בו, כולל כמה ימי קרב, בהחלט ריאלית.

    נסראללה וחיזבאללה עדיין דבקים במחשבתם לנקום את הריגתם של אנשיהם ויתרה מכך הם דבקים יותר מתמיד לקיים משוואת תגובות מול הצבא. 'פגיעה באנשינו, או באדמתנו, תהיה עילה לתגובה' אומרים בחיזבאללה.

    וכך, על רקע הערכה זו, מקיים הצבא בשבוע האחרון שלושה אירועים משמעותיים בצפון הארץ, בגבול ישראל לבנון.

    הראשון, היה בכל השבוע שעבר בתרגיל 'סערת ברקים' בו נבחנה המוכנות של כלל הכוחות בצבא ובהם כוחות חיל האוויר, הים, אמ"ן וגופים נוספים במתאר הצפוני.

    אתמול החל תרגיל פתע של חיל האוויר 'ורד הגליל' בצפון הארץ שכל מטרתו לפי הצבא ומפקד חיל האוויר לשמור על מוכנות הכוחות. תרגיל הפתע, הנערך בהנחיית מפקד החיל, אלוף עמיקם נורקין, נועד לשיפור מוכנות חיל האוויר ללחימה בזירה הצפונית.

    התרגיל מדמה תרחישי לחימה בזירה הצפונית ומתרגל את כלל מערכי חיל האוויר במשימות הליבה של החיל ובהן שמירה על עליונות אווירית, הגנת שמי המדינה, וכן משימות תקיפה ואיסוף מודיעין.

    הנדבך השלישי התקיים בצהרי היום, עת התכנס פורום המטה הכללי בפיקוד הצפון לדיון מעמיק בנושא המתאר הצפוני. ‏מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, הדגיש כי "השילוב ההדוק בין האסטרטגיה והאופרציות השונות הוא הבסיס לניצחון. עלינו להעמיק בכל אלו על מנת להגיע חזקים ומוכנים לעימותים שעלולים להתפתח בזירה הצפונית".

    חיבור של כלל מרכיבים אלו, משדר מסר ברור לצד השני. צה"ל נערך לימי קרב ולא יופתע באם הם יקרו.



    0 תגובות