אושר: מחוסנים ומחלימים השבים מחו"ל יחויבו להציג בדיקת שלילית

    איתי גדסי No Comments on אושר: מחוסנים ומחלימים השבים מחו"ל יחויבו להציג בדיקת שלילית

    ד"ר רועי סינגר ממשרד הבריאות הסביר את התיקון לחוק, "הסיבה היא כדי למנוע את הווריאנט הבא – ווריאנט שעמיד לחיסון. זה יהיה אסון לאומי אם כזה דבר ייכנס לארץ עכשיו"

    מטוס. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    13:33
    24.04.24
    קובי פינקלר No Comments on מגבול מצרים ועד רמת הגולן: יוצאים לדרך עם קובי פינקלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה היום (שני) תיקון נוסף בחוק הקובע כי מחלימים ומחוסנים שיבקשו להיכנס לישראל יחויבו גם הם בהצגת בדיקת קורונה שלילית.

    עד היום הפטור שקיבלו מחובת הבדיקה בוטל, בהתאם לתקנות שהגישה הממשלה, כבר החל מאתמול (ראשון). התיקון שאושר בוועדה נועד להתמודד עם החשש מכניסת וריאנטים נוספים של נגיף הקורונה לישראל, שעשויים לגרום להידבקות ומחלה גם בקרב מחוסנים.

    עם זאת, מחוסנים ומחלימים המבקשים לצאת מישראל ימשיכו להיות פטורים מחובת הצגת בדיקה שלילית.

    בנוסף אושר כי נוסע או איש צוות אוויר יוכלו לעלות לטיסה גם אם סיים בידוד לאחר 10 ימים וביצע שתי בדיקות שליליות במועדן. מדובר בהתאמה לקיצור תקופת הבידוד, שעמדה עד לאחרונה על 14 ימים.

    ד"ר רועי סינגר, סגן מנהל האגף לאפידמולוגיה במשרד הבריאות הסביר בדיון כי "בגלל הווריאנט האנגלי שהגיע לכאן באמצע חודש דצמבר והתפשט כמו אש בשדה קוצים הגענו למצב הזה והסגר השלישי. הווריאנט הזה מדבק פי 2 וקטלני יותר".

    עוד הוסיף אנו "מאוד מוטרדים מרמת התחלואה שלא יורדת בקלות. הסיבה שצריכים גם הבאים לארץ ומחוסנים לעשות בדיקה בחו"ל, היא כדי למנוע את הווריאנט הבא – ווריאנט שעמיד לחיסון. זה יהיה אסון לאומי אם כזה דבר ייכנס לארץ עכשיו".

    יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי אמר בדיון, "כל סוגיית ההסברה שלא קיימת, גורמת למשרד הבריאות שעובד קשה בימים אלו עוול. אנחנו מתמודדים עם פניות לאורך כל שעות היממה. אין מענה לאנשים במוקדים ענייני ויש מירמור רב. מבחינתם, אהוד ברק יוצא להרצאה של עשרות אלפי דולרים והם לא. הדבר הזה מערער את האמון של האזרחים. יש תקנות מאושרות, אז תצאו ותסבירו את זה לציבור".



    0 תגובות