סמוטריץ': לקדם מתווה פתיחה של בתי הכנסת בדומה לתרבות

    איתי גדסי No Comments on סמוטריץ': לקדם מתווה פתיחה של בתי הכנסת בדומה לתרבות

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה לראש הממשלה ולשרים דרעי, אדלשטיין וליצמן בבקשה לקדם מתווה פתיחה למחוסנים ומחלימים לבתי כנסת בדומה למתווה התרבות: "לא ניתן לקבל את פתיחת מוסדות התרבות בעוד בתי הכנסת נשארים סגורים"

    סמוטריץ' נואם צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת
    9:00
    24.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (ראשון) פנה יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' לראש הממשלה ולשרים דרעי, אדלשטיין וליצמן בבקשה לקדם מתווה פתיחה למחוסנים ומחלימים לבתי כנסת בדומה למתווה התרבות.

    במכתב ששוגר אמש ציין סמוטריץ' כי בשבת הקרובה יקראו בבתי הכנסת את פרשת "זכור", מצווה חשובה מהתורה ועל פי תחזית מזג האוויר השבת צפויה להיות חורפית וגשומה ויווצר קושי לקיים את המצווה כהלכתה ועלול לייצר התקהלויות לא מבוקרות. בהמשך ח"כ סמוטריץ' מבקש החלטת קבינט על מתווה ברור ושקוף עם סטנדרט אחיד שייצור אמון ציבורי בו על פי התו הירוק יפתחו בתי הכנסת, וייצור תחושה של כלל הציבורים במדינת ישראל כי ערכיהם נלקחים בחשבון בקבלת ההחלטות.

    במכתבו, כתב ח"כ סמוטריץ': "פורסם היום כי על פי סיכום מתווה שרי הבריאות והתרבות מוסדות התרבות יפתחו כבר בשבוע הבא למחוסנים ומחלימים על פי מתווה התו הירוק. אני מברך על התוכניות המתגבשות ליציאה מן המגיפה ולחזרה בטוחה לשגרה של מתחסנים ומחלימים. אולם יחד עם זאת, לא ניתן לקבל את פתיחת מוסדות התרבות בעוד בתי הכנסת נשארים סגורים. אין כל סיבה שלא לקדם מתווה מקביל לחזרה לשגרה גם בבתי הכנסת לפי התו הירוק".

    "כידוע", המשיך סמוטריץ' "בשבת הקרובה יקראו בבתי הכנסת את פרשת "זכור" שהיא מצווה חשובה מהתורה שמביאה רבים משומרי התורה ומסורת לבתי הכנסת בכל שנה. על פי תחזית מזג האוויר, השבת הקרובה צפויה בעזרת השם להיות חורפית וגשומה, מה שיצור קושי גדול ביכולת לקיים את המצווה כהלכתה במרחב הפתוח מחד, ויוכל ליצור התקהלויות לא מבוקרות שיביאו להפצת המגיפה מאידך".

    "אני סבור", הוסיף "כי נדרשת החלטה של קבינט הקורונה על מתווה ברור בו על פי התו הירוק יפתחו בתי הכנסת למתחסנים ולמחלימים בדומה להחלטה על בעניין מוסדות התרבות. הבסיס לשיתוף פעולה של הציבור עם מתווה החזרה המבוקרת לשגרה הוא הצגת מתווה ברור ושקוף עם סטנדרט אחיד המשותף לכלל התחומים, שייצור אמון ציבורי בתהליכי קבלת ההחלטות ותחושה של כלל הציבורים במדינת ישראל שערכיהם נלקחים בחשבון באופן שווה".



    0 תגובות