אייכלר לגנץ: בטל את חובת ההתייצבות בלשכת הגיוס בשל הקורונה

    איתי גדסי No Comments on אייכלר לגנץ: בטל את חובת ההתייצבות בלשכת הגיוס בשל הקורונה

    ח"כ ישראל אייכלר פנה לשר הביטחון כי בשל פניות רבות שהובאו בפניו, על בחורי ישיבות שלא יכלו להתייצב או שלא הורשו בלשכת הגיוס בשל מגבלות הקורונה, התבטל מעמדם כבני ישיבות, לכן מציע אייכלר לבטל את חובת ההתייצבות השנה לבחורי הישיבה

    צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משבר הדחיות בשל הקורונה: בני ישיבות רבים גילו לאחרונה כי איבדו את מעמדם כבני ישיבות, לאור אי יכולת להתייצב בשל מגבלות הקורונה, בחורי ישיבות שהגיעו ללשכת הגיוס נתקלו בסירוב לכניסה לבסיס בשל מגבלות הקורונה בצה"ל.

    בתגובה ח"כ אייכלר, שפניות רבות הגיעו ללשכתו, פנה לשר הביטחון וביקש ממנו להתייחס לבני הישיבות בתקופת הקורונה, כמו שמנהלי הביטוח הלאומי פוטרים את מקבלי דמי האבטלה להתייצב בתקופה זו.

    "בתקופת הקורונה מצאו עצמם בני ישיבות רבים בקפסולות ללא אפשרות להתייצב לדיחוי בלשכת הגיוס." כותב ח"כ אייכלר לשר הביטחון גנץ. "פעמים שמועד ההתייצבות חל בימי סגר, בידוד או אפילו מחלה, ולפעמים קרה שהבחור הגיע ללשכת הגיוס, והחייל בכניסה סירב להכניס אותו פנימה בגלל מגבלות הקורונה. בחורים שמסרו את אישורי וועדת הישיבות לחייל בחוץ, קיבלו הודעה שלא התייצבו ונשלל מהם מעמד בן ישיבה".

    לכן, "הלכה למעשה, כל אותם נערים שלא הגישו את מסמכי הדיחוי בשנה האחרונה, הפכו מבחינת הצבא למיועדי גיוס, ולחלקם כבר נקבע תאריך לגיוס חובה".

    ח"כ אייכלר מבקש במכתבו מהשר גנץ: "אני מבקש ממך לפתור את הכשל הבירוקרטי המיותר הזה, כפי שנהגו בביטוח הלאומי. שם ביטלו השנה את חובת ההתייצבות השבועית של המובטלים, מתוך הבנה שבלתי אפשרי לחייב אנשים להגיע למוסד לביטוח לאומי בתקופה מורכבת כזו".



    0 תגובות