- רדיו קול חי - -

"גוט פורים" – האזינו לשירו הקצבי של איתן כ"ץ

איתן כ"ץ מזוהה כמי שמרבה שמחה דרך שירי רבי שלמה קרליבך, הוא מרגש ומרומם את קהל עדתו מדי שיר, אך לחידוש מרענן ומתבקש בפורים זה לא ציפינו. "גוט פורים" היא הברכה שאיתה היה פותח וגם נפרד רבי שלמה מאורחיו בפורים.

כ"ץ הלחין את ברכת החג כבר בשנה שעברה כשעוד חי בגלות אמריקה, הוא ייחס לה חשיבות גדולה, וכעת בירושלים, פורץ השיר ופורצת השמחה הגדולה.

"גוט פורים" יכין אותנו לפורים אחר, שמח יותר וגם מרומם ומחזק כאחד. "אני מתפלל בכל כוחי שהילדים שלנו יראו השנה את צדיקי ירושלים חוגגים את פורים, בלי רעש מיותר, בקדושה. הלוואי ונחזה בצדיקים החוגגים אותו בתמימות אמתית", איתן מספר על השאיפה שלו מהשיר החדש.

כץ מוציא את הסינגל כבר בתחילת חודש אדר, כדי שנתכונן היטב לקראת ימי הפורים הנשגבים. "אני רוצה שאנשים ישירו וירקדו את הניגון הזה בהכנות לפורים ובחג עצמו, פורים זו עת להרגיש כי 'תשועתם הייתה לנצח ותקוותם בכל דור', שנאחז בתשועת הקב"ה לנצח ונקווה לטוב, נרקוד ונשמח למנגינת גוט פורים עד שרוחנו תתרומם כאילו לא ספגנו קשיים השנה".

/wp-content/uploads/2021/02/איתן-כץ-גוט-פורים.mp3 [1]

בתור עולה חדש לישראל לפני ארבעה חודשים, הוא מתרגש מאוד להכיר מושג ארץ ישראלי 'פורים משולש', שלא חווה בגלות. הפעם האחרונה בה חגג את פורים בישראל הייתה לפני 20 שנה, גם אז היה פורים משולש.

בפורים תשפ"א שונה זה הדורש חיזוק והתרוממות שנחגוג אחרת, בקדושה ורוחניות נקיה לה העולם כולו זקוק – כ"ץ מאחל לנו את כל אלו ומברך ב"גוט פורים", 'על באמת'.