הנשיא לשעבר טראמפ זוכה במשפט ההדחה בסנאט

    שלמה ריזל No Comments on הנשיא לשעבר טראמפ זוכה במשפט ההדחה בסנאט

    ההצבעה זכתה לרוב אך לא ל-2 שליש כפי שנדרש: נשיא ארה"ב לשעבר דונאלד טראמפ זוכה בהצבעה בסנאט מאשמת הסתה לפרעות שאירעו בגבעת הקפיטול | 7 סנאטורים רפובליקנים הצביעו נגד טראמפ

    טראמפ צילום: צילומסך: abc news
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משפט ההדחה של הנשיא היוצא: בית הנבחרים האמריקני העליון, הסנאט, זיכה את נשיא ארה"ב לשעבר דונאלד טראמפ מאשמת הסתה לפרעות הקטלניות שפרצו בגבעת הקפיטול ב-6 בינואר.

    57 סנאטורים הצביעו נגד טראמפ ובעד הדחתו, מתוכם 7 סנאטורים רפובליקנים ואילו 43 קבעו כי אינו אשם. ההצעה לא עברה מכיוון שלא זכתה לרוב של 2 שליש מחברי הסנאט, הדרוש להצבעה על הדחה.

    מרבית הסנאטורים רפובליקנים טענו כי המשפט עצמו אינו חוקתי מכיוון שטראמפ כבר אינו נשיא, ואמרו כי עובדה זו חצתה את כל הראיות שהוצגו במהלך המשפט. משמעותה של ההדחה, אם הייתה יוצאת לפועל, הייתה בין היתר שטראמפ היה מנוע מלהתמודד לנשיאות בבחירות שיערכו בעוד 4 שנים, בתום כהונת הנשיא ביידן.

    המשפט היה אמור להמשך עוד מספר שבועות אך התקצר והוכרע היום לאחר ששני הצדדים ויתרו על שלב העדים

    טראמפ פרסם הודעה רשמית מטעמו בה הוא הודה לעורכי הדין שלו ולחברי הקונגרס שעמדו בגאווה "למען החוקה שאותה אנו מעריצים ועבור העקרונות שעומדים בלבה של ארצנו".

    טראמפ אמר שהמשפט היה שלב נוסף "בציד המכשפות הגדול בהיסטוריה של המדינה שלנו. אף נשיא לא עבר משהו כזה, וזה נמשך כי יריבינו לא מסוגלים לשכוח כמעט 75 מיליון בני אדם, מספר הקולות הגבוה ביותר עבור נשיא מכהן, שהצביעו עבורנו לפני מספר חודשים".

    לדבריו: "התנועה ההיסטורית, הפטריוטית והיפה שלנו, שמטרתה היא Make America Great Again, נמצאת רק בתחילת דרכה. בחודשים הבאים יש לי הרבה במה לשתף אתכם, ואני מצפה להמשיך את המסע המדהים שלנו יחד כדי להשיג את הגדולה האמריקנית לכל העם שלנו. לא היה מעולם דבר כזה".



    0 תגובות