דגן למזכלית אונסקו: "בחרתם לשתוק, ההיסטוריה תדון אתכם"

    אריאל שרפר No Comments on דגן למזכלית אונסקו: "בחרתם לשתוק, ההיסטוריה תדון אתכם"

    יומיים לאחר שמועצת שומרון שיקמה את אתר מזבח יהושע בן נון – ראש המועצה יוסי דגן ראש המועצה במכתב חריף למזכ"לית אונסקו: "בחרתם לשתוק אחרי ההרס במזבח יהושע בן נון, ההיסטוריה תדון אתכם"

    יוסי דגן צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שיגר הערב (מוצ"ש) מכתב חריף למזכ"לית אונסק"ו היהודייה אודרה אזולאי.

    מכתבו של דגן יוצא יומיים לאחר מבצע הבזק, שביצעה המועצה האזורית שומרון במהלכו גייסה עשרות פועלים ששיקמו את האתר בליווי ארכיאולוגים ובליווי אישי של דגן ובשיתוף חברת 'עייש עבודות עפר', והצליחה במבצע בזק לשקם את ההרס והפגיעה באתר החשוב.

    במכתבו תקף דגן את אונסק"ו ואזולאי שבחרו לשתוק נוכח הפגיעה באתר מזבח יהושע בן נון שבוצע בשבוע החולף על ידי הרשות הפלסטינית.

    "3000 שנה עומד אתר מזבח יהושע בן נון על תילו", כותב דגן במכתבו "האזור עבר בשנים הללו אין ספור מלחמות, כיבושים, רעידות אדמה קשות ועוד אסונות טבע ואדם כאלה ואחרים. אלא שבכל השנים הללו מציין דגן אף אדם לא ניסה להזיק למקום שהוא ערש המורשת והתרבות היהודית אבל גם העולמית, כולם הבינו שהמקום הזה הוא מחוץ לתחום, מקום שבו לא פוגעים".

    "כל זה היה נכון עד השבוע שעבר, שאז ברברים מהרשות הפלסטינית החליטו שהם הופכים את החומה המקיפה את מזבח יהושע בן נון לכביש, הם לקחו את הסלעים של החומה וגם חלקים מהמתחם הנקרא "מתחם כף הרגל" מסביב למזבח וטחנו אותם עד דק, המטרה שלהם הייתה לא רק לסלול כביש אלא למחוק את המורשת וההיסטוריה היהודית, למחוק את התנ"ך, למחוק את האמת"

    דגן מדגיש כי באונסקו בחרו לשתוק ולא לגנות את האירוע החמור: "אלא שאתם, כישות שאחראית על התרבות העולמית, על המורשת העולמית, ישבתם וראיתם את ההרס ובחרתם לשתוק, כמה צביעות יש בכם, אתם שנוהגים לבקר את ישראל חדשות לבקרים לא מצאתם את המילים כדי לבקר את הרשות הפלסטינית שמנסה לטחון עד דק את המורשת היהודית, את אתרי ההיסטוריה בארץ שאליהם מגיעים מכל מקום בעולם, אנחנו בשומרון רואים את המבקרים באתר יהושע בן נון, באים לפה מאסיה ומאירופה, ארכיאולוגים מארצות הברית ומאפריקה. מכל מקום באים למקום הקדוש והתרבותי הזה, ואתם בחרתם בפרץ של צביעות שקר ורמיה לשתוק, בחרתן שלא לגנות, בחרתם לסתום את הפה, ויודעים לפתוח אותו כשאותה רשות פלסטינית מבקשת מכם לגנות את ישראל, או את זה אתם עושים במהירות הבזק".

    "יבוא יום אומר דגן וההיסטוריה תבוא אתכם חשבון, גם האנושות, אני בטוח בזה, צביעות סופה להתגלות, שקרים סופם לצוף".

    כזכור, בשבוע החולף פגעה הרשות הפלסטינית בחומה המקיפה את מזבח יהושע בן נון, מקום העומד על תילו כ-3000 שנים. במבצע בזק של המועצה האזורית שומרון שוקם ההרס. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירוע ואמר כי מדובר באירוע חמור ואף הנחה לבצע חקירה מיידית כדי לתפוס את האחראים ולאבטח את המקום. והוסיף: "נשמור על המקומות ההיסטורים שלנו". גם נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב להרס וביקש למצות את הדין עם האחראיים.



    0 תגובות