צחוק העדר – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר | דעה

    אריאל שרפר No Comments on צחוק העדר – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר | דעה

    איך מקשרים בין מנת צ'ולנט למנת חיסון? | למה דתיים לאומיים צריכים עו"ד ברשימה לכנסת ומדוע לא כדאי לחכות לצחוק על המצב הנוכחי עוד 10 שנים? | צריך לאכול להתחסן ולצחוק עכשיו!

    אריאל שרפר צילום: טליה קניג
    13:33
    24.04.24
    קובי פינקלר No Comments on מגבול מצרים ועד רמת הגולן: יוצאים לדרך עם קובי פינקלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנה אחת ושתיים
    ידוע לכל ואני בטח לא מחדש את זה לאף אחד שבליל שישי במוקדים רבים וטובים בבני-ברק אוכלים צ'ולנט וב"ה יש מספיק לכולם. ממש כפי שבעיר התורה והחסידות דואגים לצרכים התורניים והגשמיים כל השבוע, כך לקראת סופו יש מי שידאג שלכל מי שחשקה נפשו להקדים את טעם השבת המתקרבת תימצא מנת צ'ולנט ראויה לשמה שטועמיה חיים זכו, גם אם הזוכים מתקשים לקום ולחזור הביתה באמצע הלילה מליל שישי בחבורה.


    אבל ליל שישי זה נשתנה מכל הלילות. כי בלילה זה אפשר למצוא בבני-ברק חידוש מקורי ברוח התקופה שלא מפסיקה לאתגר אותנו בכל יום מחדש: מבצע "לילה ירוק" שמציע לכל תושב בבני ברק שטרם עשה זאת בעבר- מנת חיסון ראשונה נגד קורונה עם מנת צ'ולנט לכבוד ערב שבת קודש.

    חשבתי הרבה איך מקשרים בין מנת חיסון נגד קורונה למנת צ'ולנט, יגעתי, ומצאתי:

    אף אחד לא שואל חוקר ומברר למה אוכלים צ'ולנט בליל שישי- וכך צריך לנהוג גם עם החיסון.

    החיסון והצ'ולנט הם צורך בסיסי של האדם מרצונו החופשי כדי להמשיך להרגיש טוב.

    כשם שאף יהודי לא חושש לאכול צ'ולנט – כך לא צריך לחשוש להתחסן והעיקר לא לפחד כלל.

    החיסון בשילוב הצ'ולנט הוא חד פעמי – אבל בזכותו אפשר יהיה להמשיך לאכול עוד הרבה חמין…

    לחיסון ולצ'ולנט יש תופעות לוואי ידועות ולא נעימות אך זה לא מונע לעשות זאת בחבורה או לבד.

    נראה שאין צורך להדגיש לחדד ולהבהיר כמה חשוב לקבל מנת חיסון כמו שברור וידוע שמנת צ'ולנט זה טעים. ולכן אני מקווה מאד שכל מי שעוד לא קיבל מנה ראשונה מהחיסון יעשה זאת בליל שישי זה בכל מקום וגם בבני-ברק ושאלה שמתחסנים שם יזכרו שבעוד שלושה שבועות מחכה להם המנה העיקרית שתהפוך את החיסון ליעיל וב"ה תבטיח את המשך אכילת הצ'ולנט עד 120. לבריאות!

    דתי-לאומי ועו"ד
    החיבור בין מפלגת הציונות הדתית של סמוטריץ' ועצמה יהודית של בן-גביר הרגיש לרבים כמו חתונה שמקורה בשידוך רווי פשרות של שתי המשפחות כשהרב המקדש יודע במעמד החתימה על הכתובה שזה עשוי להסתיים בגירושים תוך כמה חודשים. בגלל זה טוב שאחד הצדדים הוא עורך-דין.

    הדתיים הלאומיים תמיד מדברים בשבח האחדות בכל הזדמנות אבל כשמגיע רגע האמת לעשות זאת בפועל כל אחד הופך להיות קבלן קולות ונגר המכין לעצמו כיסא וחייט שתופר לעצמו תיק. המפלגות שמימין לליכוד נכשלות בכל פעם מחדש במבחן האיחוד הדתי-לאומי-ימני- בן-גבירי ושו"ת(או ו-SHOOT במקרה של סכנת חיים הנשקפת ממספר חזק ברשימה משותפת), ובמקום להתבגר ולהתגבר על מחלוקות פערים ומהמורות בהוראת גדולי ישראל כפי שעושים חברי יהדות-התורה באחריות ראויה לציון ולהערכה, מעדיפים הגורמים צרות גדולות לגוש הימין הנתפס לקטנות להתחבר בשיטת "בלוק-טכני" שנשמע כמו מונח מקצועי מעולמם של קבלני הבניין ובמישור הפוליטי נועד להוות אבן שואבת מנדטים מחורבות הבית היהודי.

    אז אולי החיבור בין סמוטריץ' ובן-גביר יועיל לנתניהו נגד בנט, ואולי הוא יזיק למצביעי סמוטריץ' המקוריים שיחושו חוסר נוחות מהעמדות הפחות מוסכמות על הכלל של בן-גביר שלזכותו יאמר שהתבגר בצורה מדהימה והפיק לקחים מהעבר וכיום הוא מבין שאי אפשר להיכנס עם הראש בקיר בלי שהכיפה תיפול או שהמסתער ייעצר.

    בכל מקרה האחדות היא תמיד היעד המבוקש של הדתי-לאומי המצוי אבל בהיעדרה הוא יסתפק במצוי ולפחות יעשה מאמץ לשכנע את העו"ד מהצד השני שיהיה הוגן בחלוקת הרכוש אחרי הפרידה הבלתי נמנעת. כי אנשים אחים אנחנו. כה אמר בנט.

    בן גביר וסמוטריץ'

    פלאש 90

    חוק הצחוק
    אחד הנשקים הגדולים של העם היהודי מאז קם ויצא ממצרים היא היכולת להתמודד עם מצבים קשים בדרכים מקוריות בלתי צפויות ומשמחות.
    פרעה רודף אחרינו והים מולנו? נכנסים למים והשם יעזור. ותראו שאפילו נשיר במקהלה כשנגיע לצד השני. הפלישתים מציקים לנו? נביא להם נביא שהוא גם גיבור שילמד אותם מה קורה לבתים על עמודים בלי אחריות לכל החיים…

    בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו? הקב"ה מצילנו מידם ואנחנו נותנים כתף והיא האומה שעמדה ראשונה בתור לחיסון לפני כל העולם כולו פייזר צר מאד…
    אז נכון שההורים לא צוחקים מכך שהם משלמים שכר בידוד מול מסכים במקום שכר לימוד למחנכים, ונכון שהשרים לא צועקים אלא מתווכחים ובכל זאת טוענים בתקשורת שהם צורחים, ואמת ויציב ונכון וקיים שהמצב שעכשיו לא מספק יותר מדי סיבות לצחוק ובטח שאין סיבה לשמוח בעבירה על החוק.

    ואף על פי כן ולמרות הכל גם בלי חקיקה רשמית והנחיות של משרד הבריאות חובה על כל אדם להפיץ שמחה ותקווה בסביבתו הקרובה וזה בדיוק מה שאני מנסה לעשות בכתיבת שורות אלה ולקוות שמי שיקרא אותם יתחיל בשרשרת הדבקה באנרגיה חיובית ואופטימיות מתפרצת ומופצת בכל מקום ואתר כדי לזכור שצחוק העדר עדיף בהרבה על העדר צחוק. ישמחו השמיים ותגל הארץ ותשקוט ארבעים שנה. אמן!

    רוצים לבקר את המבקר? [email protected]



    0 תגובות