מנדלבליט: "מדאיג לראות שהתובעת הראשית זקוקה לאבטחה"

    איתי גדסי No Comments on מנדלבליט: "מדאיג לראות שהתובעת הראשית זקוקה לאבטחה"

    היועמ"ש מנדלבליט בוועידת בשבע: "יש ניסיון לעשות דה-לגיטימציה לליאת בן ארי. מאוד מדאיג לראות את התובעת הראשית מסתובבת עם מאבטחים. זה לא ירתיע – לא אותה ולא אותי"

    היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90
    10:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ גוטליב: "טיבי אויב, יש לו סיבה לפחד ממני"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התראיין ליו"ר קבוצת בשבע דודו סעדה בוועידה השנתית של קבוצת בשבע- ישראל 2030 במתחם 'דיזיין סיטי' במישור אדומים.

    ביחס לתיקי נתניהו, אמר היועמ"ש: "אני לא מתכוון להתייחס לתיק הרלוונטי שאתה מדבר עליו, הוא צריך להתברר בבית המשפט. אני כן ממליץ לקרוא את כתב האישום, כדאי גם להקשיב לדברים שנטענים בבית המשפט, בקרוב יהיה נאומי פתיחה וכדאי גם להקשיב לטענות".

    על דה לגיטימציה שעושים לדבריו למעורבים בתיקי נתניהו: "חשוב לי להגיד שאת התיק הזה מבחינה תהליכית ליווה הצוות הטוב ביותר של הפרקליטות הרבה אנשים. כן חשוב לי להגיד שיש ניסיון לעשות דה לגיטימציה אישית לחלק מהמעורבים והנוגעים בדבר בראש ובראשונה לליאת בן ארי שעומדת בראש צוות התביעה, היא עושה עבודה מצוינת אני נותן לה את מלוא הגיבוי לדרך שבה היא פועלה ומלווה את הדברים. אני לא יכול להוסיף מעבר לכך כי התיק תלוי ועומד בבית המשפט. אין ממה לחשוש".

    על ההתבטאויות כנגד מערכת אכיפת החוק: "לצד הדברים האלה מה שמדאיג זה התבטאויות שתוקפות את מערכת החוק ולא היו בעבר, זה התבטאויות מתלהמות והתקפות אישיות נגד אוכפי החוק העיקריים. ביקורת זה בסדר, להגיע למצב של התבטאויות ואמירות מתלהמות שמגיעות למצב של הסתות ולראות את התובעת הראשית מסתובבת עם מאבטחים ודברים לא ראויים שמוטחים בזה זה מצב שמאוד מדאיג. אבל זה לא ירתיע, לא אותה, ולא אותי, אנחנו נמשיך לשמור על שלטון החוק במדינת ישראל".

    על שרים בתוך הממשלה שמותחים עליו ביקורת: "יש בודדים שבעיניי שחורגים מהביקורת הלגיטימית שמדברים בצורה לא ראויה אבל אני לא הולך ללמד את השרים איך להתבטא. עם החלק הארי של השרים יש יחסי עבודה תקינים וטובים. זה בסדר שיש ביקורת עליי ואני לא חף מטעויות".

    על החלטתו בעניין הפריטטיות: "חס וחלילה שום דבר זה לא פוליטי. העמדה הזאת כבר הוצגה באוגוסט 20, על דיון בסוגיה דומה. אני לא חוקקתי את החוק, זאת פרשנות פשוטה של חוק היסוד".

    על הייעוץ המשפטי במשרדי הממשלה: "תפיסת העולם שלי ואני מאמין שזאת התפיסה של הייעוץ המשפטי של מדינת ישראל. שמי שנבחר למשול זה נבחרי הציבור ומי שקובע את המדיניות זאת הממשלה ונבחרי הציבור, זה לא התפקיד שלנו המשפטנים אנחנו לא אמורים להיות שם. התפקיד שלנו זה לסייע בידם לעשות זאת בצורה הטובה ביותר".



    0 תגובות