השר דרעי: "במסגרת מתווה חזרה לשגרה יכללו בתי הכנסת"

    איתי גדסי No Comments on השר דרעי: "במסגרת מתווה חזרה לשגרה יכללו בתי הכנסת"

    קבינט הקורונה קיבל את עמדתו של שר הפנים אריה דרעי ואישר את הכללת בתי הכנסת במסגרת המתווה חזרה לשגרה. בנוסף יגובש מתווה לעריכת חופות, חתונות, בר מצוות ובריתות

    אריה דרעי צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו״ר שס, השר אריה דרעי, בישר הלילה (שלישי), לאחר ישיבת קבינט הקורונה כי רה"מ וקבינט הקורונה קיבלו את דרישתו במסגרת המתווה לחזרה לשגרה לבעלי דרכון ירוק ומחלימים, במתווה יכללו פתיחת בתי הכנסת, בנוסף יהיה מתווה לעריכת חופות, חתונות, בר מצוות ובריתות.

    השר דרעי עדכן כי בנוסף להסכמות "אני פועל יחד עם משרד הבריאות ליצירת מתווה מיוחד לקריאת ׳פרשת זכור׳ בבתי הכנסת המחוייבת מהתורה, וכן לקריאת המגילה בחג הפורים, בערב ובבוקר".

    השר דרעי הבהיר כי "לצד פתיחת המסחר והתרבות, חשוב לזכור שאנחנו מדינה יהודית ויש לדאוג לתפילות, לחגים ולאירועים היהודיים. צריך לאפשר לציבור גדול במדינת ישראל לשוב לבתי הכנסת ולקיים את המצוות".

    יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר אמר סיום ישיבת הקבינט: "אני מודה לראה"מ ולשר הבריאות שהלכו עם השכל הישר ואישרו לקדם מתווה לימודים לכל ילדי ישראל באופן זהיר ובטוח, ולשר דרעי על מאמציו הבלתי נלאים בקבינט לאשר את המתווה. החינוך הוא בנפשנו ואין מאמץ שלא נעשה כדי לקיים את הלימודים בהתאם לכללי הבריאות".

    קבינט הקורונה אישר עקרונית את מתווה משרד הבריאות לפתיחה הדרגתית של מערכת החינוך: על פי המתווה, בערים האדומות תותר פעילות חינוכית של עד 10 תלמידים כולל המורה בשטח פתוח.

    פעימה ראשונה 11.2.21 (למוסדות שמוכנים לפתיחה ביום חמישי): גנים עד כיתה ד׳ בערים ירוקות וצהובות. בערים כתומות גבוליות, עם ציון 6.5 ומטה, בהן אחוז מחוסנים בקרב 50+ הוא למעלה מ-70% – לימודים כפי שמתקיימים בערים ירוקות וצהובות.

    ביישובים האדומים: יותרו פעילויות חינוכיות בשטח פתוח עד 10 אנשים (כולל מורה). מתן תעדוף לביצוע תכנית מגן חינוך (בדיקות בקרב תלמידי בית הספר) עבור ערים כתומות גבוליות.

    פעימה שנייה 23.2.21 (משוער): כיתות ה'-ו', י"א-י"ב בערים ירוקות וצהובות + כתומות גבוליות עם למעלה מ-70% מחוסנים. מתן תעדוף לביצוע תכנית מגן חינוך (בדיקות בקרב תלמידי בית הספר) עבור ערים כתומות גבוליות.

    פעימה שלישית 9.3.21 (משוער): כיתות ז'-י"ב בערים ירוקות וצהובות + בערים כתומות גבוליות עם למעלה מ-70% מחוסנים. מתן תעדוף לביצוע תכנית מגן חינוך (בדיקות בקרב תלמידי בית הספר) עבור ערים כתומות גבוליות.

    כמו כן, ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה הערב כי גם מחוסנים ומחלימים שנכנסים לישראל יחוייבו בביצוע בדיקת קורונה והצגת תוצאה שלילית לבדיקה שנערכה 72 שעות לפני ההמראה, וכן בדיקה נוספת בזמן הנחיתה. יודגש כי לאחר בדיקות אלו המחוסנים והמחלימים יהיו פטורים מבידוד.

    כמו כן, תתאפשר עליה למטוס של אדם שבא במגע עם חולה מאומת, רק לאחר שסיים בידוד של 10 ימים ושביצע שתי בדיקות קורונה שתוצאותיהן שליליות במועדים הקיימים בחוק כיום.

    התקנה תיכנס לתוקפה בתוך 96 שעות למטרת היערכות למחלימים ולמחוסנים.



    0 תגובות