ביהמ"ש דחה את הבקשה להסרת ההשחרות מאישורי היועמ"ש

    ישראל רובין No Comments on ביהמ"ש דחה את הבקשה להסרת ההשחרות מאישורי היועמ"ש

    משפט נתניהו: בית המשפט דחה את בקשת הסנגורים להסיר את ההשחרות מאישורי היועמ"ש ואת בקשתם לקבל את תכתובות השופטת פוזננסקי-כץ והחוקר ערן שחם שביט

    בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90 צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (שלישי) 2 בקשות של סנגורי ראש הממשלה, ובבקשה נוספת הפנה אותם לבית המשפט העליון.

    בית המשפט דחה את בקשת הסנגורים לחשוף את אישורי אישורי היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בחקירה בעניינו של ראש הממשלה בתיק 4000, ללא ההשחרות.

    כזכור, הפרקליטות העבירה לצוות ההגנה את האישורים כאשר חלקם הגדול מושחר והתנגדה לבקשה לחשוף אותם במלואם. השופטים קיבלו את עמדת התביעה וכתבו כי "לאחר עיון במסמך הנדון, לא מצאני כי ישם מקום להורות על חשיפת החלקים המושחרים".

    בנוסף, נדחתה בקשתם לקבל את התכתובות שהתקיימו בין השופטת פוזננסקי-כץ, שדנה במעצרם של המעורבים לבין היועץ המשפטי של הרשות לניירות ערך, עו"ד ערן שחם שביט, שהיה חבר צוות החקירה.

    סנגורי רוה"מ, טענו כי יש בתכתובות "לבסס טענות ביחס למשקל ומהימנות עדים, ואף טענות להגנה מן הצדק", זאת כדי "לבסס את טענת הנאשמים ולפיה נעשה שימוש פסול בהליכי המעצר באופן שיש לו השלכה על משקל ומהימנות עדות נחקרים", וכן "יש בתכתובות המלאות כדי לבסס את טענת הנאשמים לטענות של הטיית משפט ולהגנה מן הצדק".

    השופטים כתבו בהחלטתם, כי "לאחר עיון בטיעוני הצדדים ובתכתובות, לא מצאנו רלוונטיות מספקת המצדיקה מסירת החומר להגנה".

    החלטה נוספת: הסנגורים ביקשו שביהמ"ש יתן הוראה בדבר אופן ביצוע ההחלטה של ביהמ"ש העליון, בנוגע לבדיקת מכשיר הטלפון של עד התביעה אילן ישועה, לאחר שלא הגיעו להסכמות עם התביעה על אופן ביצוע הבדיקה. השופטים קבעו כי על הנאשמים להפנות החלטתם למתן הוראות, לבית המשפט העליון.



    0 תגובות