פרופ' ערן סגל בריאיון: "המגזר החרדי הגיע לחסינות עדר חלקית"

    אסתי פלד No Comments on פרופ' ערן סגל בריאיון: "המגזר החרדי הגיע לחסינות עדר חלקית"

    פרופ' ערן סגל בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מעריך כי המגזר החרדי פיתח חיסון עדר חלקי. סגל חושף כי 1 מכל 100 חרדים נפטר מקורונה. והאם נכון לפתוח את הסגר?

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    פרופ' ערן סגל מ'מכון ויצמן' ומייעץ לקבינט הקורונה, התראיין הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן וחושף כי לפי הנתונים 1 מכל 100 חרדים נפטר מנגיף הקורונה: "לצערינו אלו הנתונים, לאורך כלח המגיפה ראינו התפשטות גדולה של הנגיף יוצר מכל מגזר אחר. במגזר הכללי גם נפטרו אנשים רבים, אך שם זה 1 ל-350. במגזר החרדי זה פי 3 וחצי יוצר מהמגזר הכללי. במגזר הערבי זה 1 ל-40 איש".

    על אחוזי התמותה מסביר פרופ' סגל, "התמותה קשורה באופן ישיר להיקף התחלואה, גם בגיל הנדבקים ולכן הנתונים שונים בין המגזרים. במגזר החרדי רמת הצפיפות וגודל בני הבית זה גם חלק מהנתונים האובייקטיבים".

    סגל מסביר כי מנגד היחס בין הנדבקים למתים הוא הנמוך ביותר במגזר החרדי, "אומנם אין הבדל רב למגזרים האחרים, אבל עדיין מספר המתים פחות. זה קשור להיקף חשיפת המאומתים, במגזר החרדי מאמתים בצורה יותר טובה את הנדבקים. בנוסף הגילאים בציבור החרדי הם צעירים יותר, אם הייתה התפרצות דומה במגזר הכללי היו עוד 7 אלף נפטרים נוספים".

    על חסינות העדר במגזר החרדי אומר סגל, "אמרנו לאחר הגל השני, ששלושים וחמישה עד ארבעים אחוז כבר פיתחו חסינות עדר, אך עדיין האחוז שלא נדבק יכול לפתח התפרצות נוספת. אין מספר מדוייק לחסינות עדר, אבל ככל שיש יותר מחוסנים היכולת של הנגיף להתפשט הולכת וקטנה. והיום אנחנו מעריכים שיש חסינות עדר חלקית במגזר החרדי שעוזרת להוריד את התחלואה".

     

     

     



    0 תגובות