סקר חדש: גוש הימין חרדים כבר מתייצב על 61 מנדטים

    איתי גדסי No Comments on סקר חדש: גוש הימין חרדים כבר מתייצב על 61 מנדטים

    44 יום לבחירות: סקר חדש מגלה כי הליכוד והחרדים עומדים על 61 מנדטים. הציונות הדתית עומדת על 4 מנדטים, יחד עם כחול לבן ורשימתו של מנסור עבאס. לפיד ותקווה חדשה לא מתרוממים

    ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סקר חדש המתפרסם היום (ראשון) של חברת "דיירקט פלו5ס" נותן לגוש הימין חרדים 61 מנדטים. על פי הסקר הליכוד בראשות נתניהו עומד על 31 מנדטים. ימינה על 11 מנדטים, ש"ס על מנדטים, יהדות התורה על 7 מנדטים והציונות הדתית עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים, מדובר בפתיחת מערכת הבחירות הכי טובה שהייתה לנתניהו מאז היבחרו לראשות הממשלה ב-96.

    בדייקרט פלוס אומרים כי ישנם שלוש תופעות מרתקות שהבשילו במערכת הבחירות הנוכחית, עשויות לשנות את המפה הפוליטית: איחוד הציונות הדתית, פיצול הרשימה המשותפת ודפוסי הצבעת יוצאי ברה"מ. נתחיל דווקא בעבאס:

    המהלך של מנסור עבאס, מתברר כעשוי להיות צעד שובר שוויון. מפלגה בראשותו עוברת את אחוז החסימה ועשויה לקבל 4 מנדטים, כאשר תומכיו מצהירים במפורש כי נתניהו צריך להתחלף אבל מוכנים לשתף איתו פעולה.

    המהלך הזה מייצר שני מפצים משמעותיים: הרשימה המשותפת יורדת ל- 7 מנדטים, ומרצ לא עוברת את אחוז החסימה, לאחר שהיא מאבדת קולות במגזר הערבי מחד ולמפלגת העבודה של מיכאלי מאידך.

    מאידך, בצד הימני של המפה, הבלוק של סמוטריץ' ובן גביר חוצה את אחוז החסימה, בעיקר בזכות מנדט שחוזר מהליכוד (אולי תומכי פייגלין לשעבר) ומנדט וחצי שעוברים אליהם מהמפלגות החרדיות, ש"ס ואגודת ישראל.

    בדייקרט פלוס מבהירים נקודה לא ידועה מספיק – בוחרי ליברמן שעוזבים את גוש הימין. לישראל ביתנו יש בייס חזק מאוד של כמעט 4 מנדטים דוברי רוסית שאינם נדגמים בסקרים, והם בעלי דעות ימין מוצקות בנושאים המדיניים. בנוסף אליהם, בני הדור השני והשלישי שבעבר חצו לליכוד בגלל סוגיות ביטחון וכלכלה (בחירות 2015), חזרו לתמוך בישראל ביתנו בגלל נושאי דת ומדינה שעשויים להוות משקל משמעותי בבחירות הנוכחיות ('סוף לשלטון החרדים').

    תופעה מעניינת נוספת שיש לציין היא התייצבותה של כחול לבן (כרגע) מעל אחוז החסימה. 6 המנדטים המתלבטים, ממש במרכז המפה הפוליטית, שנשארו על הגדר למרות היצע המפלגות מימין ומשמאל, הם אלו שיכריעו אם כחול לבן תשרוד או תיעלם לבלי שוב.

    המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריך ה- 6 וה- 7 בפברואר 2021, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 2,067 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה בישראל בשפות העברית, הערבית והרוסית. טעות הדגימה הסטטיסטית 2.3%+- בהסתברות של 95%.

     



    0 תגובות