עו"ד בן צור למנדלבליט: "איננו מקבלת תכתיבים או הערות מהתביעה"

    ישראל רובין No Comments on עו"ד בן צור למנדלבליט: "איננו מקבלת תכתיבים או הערות מהתביעה"

    עו"ד בן צור מגיב למכתבו של היועמ"ש מנדלבליט: "ההגנה אינה מקבלת תכתיבים או הערות מהתביעה; אם יש מי שסבור כי מכתבים מסוג זה ירפו את ידי העוסקים במלאכת ייצוגו של ראש הממשלה – טעות בידו"

    עו"ד בועז בן צור צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סנגורו של ראש הממשלה נתניהו, עו"ד בועז בן צור משיב גם למכתבו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בו כתב בין היתר כי הוא "דוחה בכל תוקף את הטענות חסרות כל שחר על כך שהפרקליטות מנסה חלילה לדלות מידע על הייצוג בתיקים; מדובר בטענות ריקות שמוטב כי אף לא היו מועלות".

    בתגובה, כותב בן צור, "נדמה שאין טעם לחזור פעם אחר פעם על הטענה שהתביעה הכללית פועלת 'ללא מורא'. זהו היפוך יוצרות, וממילא עמדה זו אינה הולמת את מי שכוח השררה בידיהם, סמכויות הפעלת רשויות החקירה נתונות אצלם – והם אף עושים בהן שימוש כחוכמתם".

    "ראיתי", הוסיף בן צור "כי במכתבכם הוצע שנפעל 'באופן ענייני ומכובד כנהוג בהליך פלילי'. אולם, יקשה להגדיר את ההתנהלות עד כה כ'עניינית', הן ביחס לאופן שבו פעלתם, הן באשר לעיתוי – הבלתי מקרי – שנבחר ליתן פומבי לדברים, ימים מספר קודם לדיון בבית המשפט".

    "מכל מקום, הצעה זו במקומה בעיניי, ולפיכך אציע אף שתי הצעות משלי: ראשית, אציע כי התביעה הכללית תפעל לקיים את הוראות הדין ולציית להחלטות שיפוטיות".

    "שנית, מכתביכם השונים, לרבות מזכרים שצורפו להם המהווים 'חומר חקירה' – הודלפו לתקשורת זמן קצר לאחר השלחם. לאחר מכן אף "תודרכו" כתבים שונים. אני מניח כי בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, אתם רואים את הדברים בחומרה ובכוונתכם לבדוק נושא זה".

    מכתבו של עו"ד בן צור ליועמ"ש

    עוד הוסיף בן צור במכתבו: "לבסוף, קראתי כי אתם סבורים שהנסיבות 'מעוררות קשיים לא מבוטלים'. ובכן, מונח זה שמור לייעוץ המשפטי שעליו אתם מופקדים. לעומת זאת, בניהול הליך משפטי קיימים שני צדדים – תביעה והגנה. ההגנה אינה מקבלת תכתיבים או הערות מהתביעה".

    "אם יש מי שסבור כי מכתבים מסוג זה ירפו את ידי העוסקים במלאכת ייצוגו של ראש הממשלה, ויובילו להימנע מפעולות מתחייבות לצורך הייצוג, לרבות ביקורת על התביעה הכללית כשזו נדרשת – טעות בידו", חתם עו"ד בן צור.

    רקע

    כזכור, ביום חמישי האחרון שיגרו בפרקליטות מכתב לעו"ד בן צור, בו הזהירו אותו שלא לעמוד בקשר עם עדי התביעה במשפט ראש הממשלה בנושאים המשיקים לכתב האישום ובפרט עם עד התביעה ארנון מילצ'ן, שמסר להם כי בן צור שוחח איתו על הנושא.

    המכתב של הפרקליטות לעו"ד בן צור

    עו"ד בן צור הגיב להם במכתב משלו, חריף במיוחד ובו האשים אותם בניסיון להלך אימים על עו"ד מייצג ובפגיעה במתחם הייצוג. בן צור אף טען במכתב כי בפרקליטות הפלילו את ראש הממשלה.

    בתגובה למכתב החריף, התערב כאמור היועמ"ש מנדלבליט וכתב לב צור כי הוא "דוחה בכל תוקף את הטענות חסרות כל שחר", וקרא לו לחזור בו.

    מכתבו של היועמ"ש לעו"ד בן צור

    גם לו, השיב כאמור עו"ד בן צור במכתב משלו שהובא בשורות לעיל.

    במקביל, ביום שישי האחרון שלחו גם סנגורי בני הזוג אלוביץ', עורכי הדין ז'ק חן ומיכל רוזן עוזר מכתב לפרקליטות, בו תהו מדוע העתק מכתב האזהרה שנשלח לעו"ד בן צור, נשלח גם אליהם וכן על הדלפתו של המכתב לתקשורת. "ככל שברצונכם היה לברר ולגדר את נושא שיחות החולין שהתנהלו בין עו"ד סן צור לבין מר מילצ'ן ניתן היה לעשות כן, כמקובל בין חברים למקצוע, בדרך חברית של פניה פשוטה ביניכם".

    מכתבם של סנגורי אלוביץ' לפרקליטות



    0 תגובות