בצלמו לביהמ"ש: אפשרו לנו להצטרף כידידי בית המשפט בעתירה נגד הנגשת מערת המכפלה

    אליהו גרין No Comments on בצלמו לביהמ"ש: אפשרו לנו להצטרף כידידי בית המשפט בעתירה נגד הנגשת מערת המכפלה

    ארגון זכויות האדם בצלמו פנה לביהמ"ש בשם אנשים רבים עם מוגבלים ביניהם נפגעי טרור וראשי ארגונים הפועלים למען נגישות לביהמ"ש בדרישה לאפשר להם להיות צד בהליך ולהביע את דבריהם

    על גג מהרת המכפלה בחברון
    חנוכייה על גג מערת המכפלה בחברון
    11:43
    25.04.24
    איתי גדסי No Comments on בתגובה למהלך מדיני מסוכן: סמוטריץ' דורש צעדים חסרי תקדים נגד הרשות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגון זכויות האדם 'בצלמו' פנה לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה לאפשר להם להצטרף כ'ידידי בית המשפט' בעתירה נגד הנגשת מערת המכפלה.

    כזכור, ביהמ"ש המחוזי אסר על הנגשת המערה עד לדיון סופי בעניין. לפני קרוב לשנה אישר שר הביטחון הקודם נפתלי בנט את הנגשת מערת המכפלה, אולם עיריית חברון והווקאף המולסמי הגישו עררים ועתרו כנגד הדבר. שנים רבות מוביל ארגון בצלמו את המאבק למען הנגשת מערת המכפלה לאנשים עם מוגבלות.

    מדינת ישראל נמנעה שנים רבות מלאשר את ההנגשה בשל הסטטוס קוו השורר במקום שקובע שמדובר בשטח של הווקאף המוסלמי ואוסר לעשות כל פעולה במקום מחשש למלחמת דת.

    בשנים האחרונות בעקבות הערכות מצב ביטחוניות של המל"ל בה נקבע שההנגשה לא תגרום למהומות או פגיעה ברגשות מוסלמים אישר שר הביטחון (דאז) נפתלי בנט להפקיע את שטח מערת המכפלה מידי הווקף המוסלמי ובכך לאפשר את הנגשת מערת המכפלה, ואכן לאחר ההפקעה אושרה התכנית להנגיש את המערה, אולם עיריית חברון וכן הווקאף המוסלמי לא ויתרו והגישו עתירה לביהמ"ש המחוזי בירושלים בטענה שאסור לפגוע במערת המכפלה בשל היותה שטח דתי וכמו כן בטענה שאסור לפגוע ברגשות דת מוסלמים.

    עקב העתירה נעצרה תכנית ההנגשה לדרישת ביה"מש לא לעשות שום דבר בשטח עד לדיון בעניין. היום פנה ארגון זכויות האדם בצלמו בשם אנשים רבים עם מוגבלים ביניהם נפגעי טרור וראשי ארגונים הפועלים למען נגישות לביהמ"ש בדרישה לאפשר להם להיות צד בהליך ולהביע את דבריהם.

    בבקשה שהוגשה על ידי עו"ד מיכאל ליטווק יועמ"ש בצלמו נכתב: "לא ייתכן שבכל נושא נגישות מערת המכפלה לא יישמע קולם של האנשים הנפגעים יום יום שעה שעה מחוסר ההנגשה". לטענת ארגון בצלמו "הנגשת מערת המכפלה איננה פגיעה ברגשות דת אלא ההיפך הגמור. לא לחינם לא הובאה כל אסמכתא של איש דת לטענה זו. שכן אף איש דת מוסלמי לא יעיז לטעון שפגיעה באנשים עם מוגבלות זה עניין דתי".

    שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: הנגשת מערת המכפלה הגיעה לשלב הקריטי. לא ייתכן שדווקא בית המשפט הישראלי שרוממות זכויות האדם בגרונו הוא זה שיעכב ויתקע גלגלים פשוטו כמשמעו בהנגשת מערת המכפלה. נתייצב בבית המשפט עם אמירה ברורה שגם ליהודים ביהודה ושומרון מגיע זכויות אדם והזכות לנגישות לא נעצרת בקו הירוק".



    0 תגובות