השר אוחנה: "הפשיעה במגזר הערבי היא 60% מהפשיעה החמורה במדינה"

    איתי גדסי No Comments on השר אוחנה: "הפשיעה במגזר הערבי היא 60% מהפשיעה החמורה במדינה"

    השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הגיע יחד עם ראש הממשלה למטה הארצי בכדי לדון על התוכנית למיגור הפשיעה במגזר הערבי. השר אוחנה אמר בנאומו: "השעה היא שעת חירום, מיעוט עברייני ופושע מקרבה ממרר את חייה של החברה הערבית וגוזל את עתיד צעיריה. באנו לומר- עד כאן"

    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הגיע יחד עם ראש הממשלה הערב (רביעי) למטה הארצי של המשטרה ונאם על התוכנית למיגור הפשיעה במגזר הערבי ההולכת וגואה, "השעה היא שעת חירום. החברה הערבית נאנקת תחת נטל הפשיעה והאלימות. מיעוט עברייני ופושע מקרבה ממרר את חייה וגוזל את עתיד צעיריה. באנו לומר- עד כאן".

    השר סיפר כי "בסמוך לאחר כניסתי לתפקיד גיבשתי את המדיניות לגופי משרד הבט"פ, במסגרתה אחד היעדים המרכזיים הוא המאבק הנחוש בפשיעה בחברה הערבית, בעבירות הרצח, האלימות, הנשק והאמל"ח, עבירות שגדעו יותר מדי חיים באיבם, יותר מדי חלומות שלא יתגשמו".

    השר הציג את מטרותיו להגנת האזרחים מפני הפשיעה הערבית, "הצבתי לראשונה את נושא הסד"ח, הפרוטקשן, ח'אווה בערבית, עבירה מכוערת במסגרתה מאמללים פושעים סחטניים בזויים את חייהם של אנשים ישרים ועמלי כפיים בני החברה הישראלית – יהודים וערבים כאחד, כיעד מרכזי לטיפול משטרתי, והסבנו מפלג שלם בלהב 433 לטיפול בעבירות".

    השר סיפר כי "רק היום בלשי ימ"ר ירושלים עצרו ארבעה חשודים תושבי דרום הארץ וירושלים בעבירות של סחיטת דמי חסות מקבלני בנייה בירושלים והסביבה בתמורה ל"שירותי שמירה". אצל החשודים נתפסו כספים מזומנים בהיקפים גדולים, המחאות וכלי רכב יוקרתיים".

    השר לביטחון פנים פנה למגזר הערבי ישירות ואמר, "זו מלחמה ממש – ואנחנו צריכים את הציבור הערבי לצידנו במלחמה הזאת. רוב מוחלט של הציבור הערבי הוא שומר חוק, ומעוניין להשתלב במישור החיים הנורמטיבי בחברה הישראלית, בעולם המדע והאקדמיה, הכלכלה והעסקים".

    השר הביא את הנתונים על הפשעים שמתבצעים, "מיעוט קטן מאוד מתוכו אחראי על פי נתוני המשטרה לשנת 2020 על, שימו לב: 93% מאירועי הירי, 64% ממעשי הרצח, 61% מאירועי ההצתה, 56% מעבירות האמל"ח, 47% ממעשי השוד ו-41% מעבירות הסחיטה, או במילים אחרות – כ-60% מהפשיעה החמורה במדינת ישראל".

    בסיום דבריו הבהיר השר כי "יש היום יותר שוטרים ערבים מאי פעם, יש היום יותר תחנות משטרה בחברה הערבית מאשר אי פעם, ואנו מחוייבים לספק לחברה הערבית את מלוא שירותי המשטרה טוב יותר מאשר אי פעם בעבר. וכך יהיה".



    0 תגובות