איש המספרים יהושע פולק מנתח את חלוקת הכוחות ב"אגודת ישראל"

    אסתי פלד No Comments on איש המספרים יהושע פולק מנתח את חלוקת הכוחות ב"אגודת ישראל"

    בואו חשבון: על רקע המאבקים הפנימים באגודת ישראל על יחסי הכוחות בתוך הסיעה בין החסידויות הגדולות לשלומי אמונים ובעלז, יהושע פולק בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מנתח את מאזן הכוחות בחלוקת הקולות, ומסביר כי ההכרעה היחידה לדעת באמת מה גודלה של כל חסידות, תהיה אך ורק בבחירות פנימיות

    צילום: פלאש 90
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    איש שלומי אמונים ומי שכונה איש המספרים, יהושע פולק התראיין הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת בצלאל קהאן והתייחס למלחמת המספרים בין החסידויות לצורך הכרעה על בחירת הנציגים לכנסת, "לטענת פרוש בעלז הם גדולים מויזניץ', אבל הוא לא בא לבטל את הבחירות הפנימיות. המהלך שלו מול בעלז זה בגלל שהסיעה המרכזית בודדו אותו וגםן את בעלז והוא מצא שותף בבעלז וזה כוח מול כוח".

    הפעם האחרונה שהיו בחירות פנימיות לפני יובל שנים שלאור התוצאות האלו, עד היום כך נקבעים יחסי הכוחות, בא פורש ורוצה לעשות סדר מחדש ביחסי הכוחות המפלגה, "מי שלא רוצה בחירות פנימיות טוען שלצורך כך צריך לעשות מפקד אצל כולם, גם אצל דגל התורה. ייתכן וחלק גדול באגודת ישראל יצביעו לפורש כי הוא לא חסידות. ויש אפשרות שחלק גם יצביעו לדגל התורה. לא כל החסידויות הקטנות הם חלק מאגודה".

    בסיעה המרכזית טוענים שצריך מפקד לכל הציבור החרדי, פולק עושה חישוב ואומר כי "אם ניקח את כל החסידויות הגדולות גור, בעלז וויזניץ' נגיע ל50 אלף קולות, ומתוף ה-280 אלף קול של יהדות התורה, יש לך עוד 100 אלף קולות של החסידויות הקטנות, אבל במפקד הקהילות הם הגיעו רק ל-70 אלף.לכן צריך ללכת לבחירות פנימיות כדי לדעת באמת כוחו של כל גורם במפלגה".

     

     



    0 תגובות