רובינשטיין: כל החסידויות הקטנות גדולות יותר מגור, בעלז וויזניץ' יחד

    אסתי פלד No Comments on רובינשטיין: כל החסידויות הקטנות גדולות יותר מגור, בעלז וויזניץ' יחד

    ר"ע ביצר עילית מאיר רובינשטיין בריאיון ל"מהדורה המרכזית" תוקף את ההתנהלות הפנימית באגו"י וחושש שנציגי הסיעה המרכזית לא יגיעו לבוררות שהכריעו לגביה גדולי התורה, "הנציגים של בעלז ושלומי אמונים מוכנים כבר הערב להגיע לבוררות" והוויכוח על גודל החסידויות

    צילום: פלאש 90
    13:33
    24.04.24
    קובי פינקלר No Comments on מגבול מצרים ועד רמת הגולן: יוצאים לדרך עם קובי פינקלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין התראיין הערב (שלישי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והתייחס להסכם בין הסיעה המרכזית לדגל, "אנחנו לא מתכוונים לפגוע בשום חסידות, אבל הרב ליצמן בעצמו התנגד להצעות כאלה שהרב פרוש הציע בעבר, אך פתאום שצר לו הכל השתנה".

    רובינשטיין הבהיר כי "לא אגיב על ההסכם עם אגודת ישראל לפני שנדע איפה אנחנו עומדים בתוך אגודת ישראל, אני לא יודע מה קורה איתנו כעת. אני חבר הנהלת אגודת ישראל, ושאדע אם יש לי זכות דיבור או רק זכות הצבעה ואז אדע להשיב".

    רובינשטיין קרא לשינוי פנימי בסיעה, "באגודת ישראל חייב להיות שינוי. מועצת גדולי התורה החליטה שהולכים לבוררות. אנחנו חונכנו שהם המחליטים והם הקובעים".

    רובינשטיין הביע חשש ממריחת הזמן עד להגשת הרשימות מצד ליצמן, "ברגע שהחליטו על בוררות אני מקווה שכבר מחר על הבוקר יישבו ויביאו את המומלצים. ליצמן אמר שהערב הוא לא יכול אני לא יודע מה יותר חשוב לו הערב מכך". רובינשטיין הוסיף, "שלומי אמונים ובעלז הביאו את הרבנים שלהם, ואני מקווה שגם גור וויזניץ' יביאו את הרבנים שלהם".

    על הוויכוח בין בעלז לוויזיניץ' על גודל החסידות השנייה בגודלה אומר רובינשטיין, "לבעלז יש להם כמה אלפי קולות יותר, זה לא וויכוח בכלל. יש להם טענות אחרות שצריך לשאול אותם על כך" רובינשטיין סיפר ממניין מסתמך בהכרעה על גודל החסידות, "אנחנו זכינו לשלוש מערכות בחירות ויש מספרים של כל חסידות, וראינו את המספרים של כל החסידויות לפי מספרי זהות".

    רובינשטיין מבהיר כי עצם הוויכוח הוא של החסידויות הקטנות שמגיעות יחד ל2 וחצי מנדטים ואין להם כלל ייצוג רק זכות הצבעה, "בעלז וויזניץ' ביחד לא מגיעים למנדט. זה לא שאלה של רק הם, אלה זה שאלה של כל המצביעים. גור למשל מתקרבת למנדט אבל גם היא לא מנדט. אלה זה קשור לכל החסידויות הקטנות שמהוות כוח יותר גדול מגור".



    0 תגובות