הסוכנות לאנרגיה אטומית: איראן מתקדמת בפיתוח פרויקט הגרעין

    שלמה ריזל No Comments on הסוכנות לאנרגיה אטומית: איראן מתקדמת בפיתוח פרויקט הגרעין

    חבר הסוכנות לאנרגיה אטומית, האיראני הודיע כי מדינתו הוסיפה 696 צנטריפוגות של דור ה- IR2M בכור בנתנז. הסוכנות אישרה במסמך פנימי כי איראן מתקדמת בפרוייקט הגרעין. הלחץ של איראן עובד, ושר החוץ האמריקני הודיע השבוע על נכונות לחזור להסכם הגרעין

    הכור באיראן צילום: צילומסך YUOTUB אל גזירה
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איום הגרעין האיראני: נציג סוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית באיראן קזם עבאדי, הודיע כי מדינתו התקינה 696 צנטריפוגות של דור ה- IR2M עם קיבולת של פי 4 מהדור הקודם במתקן בנטנז, בנוסף להתקנת שתי סדרות של דור ה- IR6 בפורדו, ליד הבירה טהרן. מדובר בצנטריפוגות חדשות המקרבות את איראן במהירות לפיתוח פצצת גרעין. מחר (רביעי) יכנס ראש הממשלה את הקבינט הביטחוני לדיון על איראן.

    היום (שלישי) הופץ מסמך פנימי לחברי הארגון של הסוכנות בינלאומית לאנרגיה אטומית, שמאשר כי איראן מתקדמת לעבר פיתוח פרויקט הגרעין שלה ומפעילה צנטריפוגות מתקדמות, בניגוד להסכם שחתמה עם המעצמות בשנת 2015.

    "הצנטריפוגות מאפשרות להעשיר אורניום בכמות גדולה יותר ומהר ויותר. מדובר בצנטריפוגות דור שני", אישר גורם ל"ישראל היום". המסמך הפנימי עם התאריך "1 בפברואר 2021", הגיע לידי "ישראל היום" באופן חלקי. המסמך חולק בין 35 חברי "ועדת המושלים" של הארגון הבינלאומי.

    "הסוכנות מאשרת כי איראן החלה להזין אורניום שש-פלואורי. כלומר, איראן מפעילה בסך הכל עד כה 60 צנטריפוגות של דור ראשון, 148 צנטריפוגות של דור שני ומעשירה אורניום עד לרמה של 4.5 אחוז", נכתב במסמך.

    במעשיה, איראן ממשיכה להגביר את הלחץ על ארה"ב לחזור להסכם הגרעין שיציל את הכלכלה האיראנית שנמצאת על סף קריסה מוחלטת. על פי הדיווח בארה"ב יועצי ביידן יצרו קשר עם האיראנים עוד טרם כניסתו לבית הלבן.

    שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, אמר בשני האחרון, כי איראן עשויה להיות במרחק של שבועות בודדים מהשגה של חומר המספיק לייצור נשק גרעיני, אם היא תמשיך להפר את הסכם הגרעין. בלינקן הודיע כי ארה"ב מוכנה לחזור להסכם הגרעין בתור התחלה, לתנאי ההסכם שנחתם בין המעצמות לטהראן ב-2015.

    ישראל ומדינות האזור דרוכות לקראת אפשרות להסכם בין ארה"ב לאיראן שיביא להצלת הכלכלה וחזרת התוקפנות האיראנית לאזור, ושל ארגוני הטרור שתחת חסותה בכל המרחב. על פי הסכם הגרעין שהוביל אובמה עם אירופה וסין, איראן תוכל לייצר פצצה גרעינית באישור המעצמות ב2029. בנוסף ההסכם לא כולל הגבלות על מימון ארגוני הטרור שחוסים תיחת איראן והפסקת פיתוח פרויקט הטילים המסוכן.



    0 תגובות